Tipy i Triki

10 wskazówek, jak się przygotować na następny sezon w trakcie lata

Daniel Belak

14 maja 2024

Czas czytania 19 minut

Minęła połowa roku, a Ty wciąż odkładasz na później rzeczy, które chciałeś zrobić na początku roku? Teraz jest pora, aby to zmienić i popracować nad swoim e‑mailingiem. Aby ułatwić Ci pracę, sporządziliśmy poręczną listę kontrolną, która Cię zainspiruje. Wykorzystaj czas urlopów jak najlepiej i wskocz w nowy sezon gotowy i o pełni sił.

Zrewiduj status quo

Zanim zabierzesz się do pracy, przygotuj podsumowanie wszystkiego, co robisz i co już skonfigurowałeś w narzędziu. Nie zapomnij przyjrzeć się dotychczasowym rezultatom swojego e-mailingu. Wszystko to pomoże Ci ocenić, jakie powinny być Twoje priorytety latem. A jeśli planowałeś dokonać zmian, ale jeszcze się do tego nie zabrałeś, teraz jest na to dobra pora.

Oto, co należy pokrótce sprawdzić:

  • Czy stosujesz prawidłowo zweryfikowaną domenę w swoich mailingach?

  • Czy sprawdzasz wskaźniki KPI oraz postępy kampanii?

  • Czy Twoja baza kontaktów jest dobrej jakości? Czy stosujesz podwójną zgodę?

  • Czy Twoje nowe ścieżki gromadzenia kontaktów działają dobrze?

  • Czy wiesz, która część Twojej bazy kontaktów jest aktywna?

  • Czy wysyłasz jednolity styl szablonów?

  • Jakie masz aktywne automatyzacje? Czy działają prawidłowo?

  • Czy masz aktywne integracje na swoim koncie? Czy dane są przesyłane prawidłowo?

  • Czy śledzisz zachowanie użytkowników na swojej witrynie?


    Jeśli odpowiedziałeś "NIE" na choć jedno pytanie, przeczytaj następujące wskazówki, a będziesz już wiedział, jak nakręcić swój e-mailing

Wysokiej jakości baza danych to klucz do skutecznego e-mailingu

Jeśli nie dbasz prawidłowo o swoją bazę danych, z czasem skuteczność Twojego e-mailingu zacznie spadać. Trzymaj się kilku prostych wytycznych, a możesz być pewny, że Twoja baza danych będzie w dobrej formie. Przykładowo, wysyłanie na nieaktywne lub nieistniejące adresy e-mail, niewystarczające odzyskiwanie bazy danych lub domeny wysyłającej może zaszkodzić rezultatom kampanii.

Zadbaj o kontakty z wyprzedzeniem

Po pierwsze, zbadaj sposób, w jaki kontakty trafiają do Twojej bazy - zakup, formularz statyczny, formularz wyskakujący i nie tylko. Następnie sprawdź, czy ścieżki te działają poprawnie. Jeśli napotkasz na jakiekolwiek błędy bądź Twoje formularze nie dają wystarczających rezultatów, teraz jest pora, aby je odświeżyć.

Dzięki dobrze skonfigurowanym formularzom zbierzesz dość leadów wysokiej jakości, których możesz użyć w szczycie sezonu zakupowego.

Skup się na segmentach

Nie wysyłaj regularnie do całej swojej bazy kontaktów. W niektórych kampaniach zaleca się, aby wysyłać tylko do wybranego segmentu. Nie korzystasz jeszcze z nich? Nie wiesz, czy prawidłowo je skonfigurowałeś? Zalecamy przyjrzeć się swoim segmentom, póki jeszcze masz czas.

Podstawowe założenie jest takie, aby podzielić swą bazę kontaktów na sekcje aktywne i nieaktywne w oparciu o zaangażowanie w Twoje kampanie - otwarcia, kliknięcia lub zakupy na Twojej witrynie e-commerce. Następnie komunikuj się z każdą grupą odbiorczą inaczej. Możesz wysyłać częściej do aktywnej części bazy kontaktów. Pomiń mniej aktywne części w niektórych kampaniach i spróbuj reaktywować tak zwane "martwe kontakty" przy pomocy oferty specjalnej. Możesz również śledzić preferencje swoich subskrybentów.

Automatyzuj i zwiększaj swoją sprzedaż

Uruchom swoje kampanie zautomatyzowane jeszcze przed rozpoczęciem sezonu i zaangażuj się w pełni jedynie w swoje regularne mailingi jesienią. Korzyści automatyzacji są takie, że wysyłają e-maile za Ciebie, tym samym oszczędzając Twój czas i wiodąc do dodatkowych sprzedaży. A do tego komunikują się one regularnie z Twoimi subskrybentami na podstawie ich dokładnych potrzeb.

Nie wiesz, jak skonfigurować swoją pierwszą automatyzację? Zacznij od prostych automatyzacji, jak kampania powitalna po subskrybowaniu albo kartka świąteczna.

Jeśli już masz aktywne sloty, użyj sezonu urlopowego do sprawdzenia ich lub zoptymalizowania ich w razie potrzeby. Upewnij się, czy ich treść wciąż jest na czasie, informacje są aktualne i wszystkie linki wciąż działają. Nie zapomnij na bieżąco ich oceniać.

Ulepsz swoje istniejące szablony

Czy Twoje newslettery nie pasują do Twojego designu firmowego? Nie masz jednolitego stylu dla wszystkich stosowanych szablonów? Nie masz pewności, jak powinna wyglądać odpowiednia struktura e-maili? A może stosujesz swoje szablony od dłuższego czasu i już nie dają dobrych rezultatów? Teraz jest pora, by poprawić swoje istniejące szablony, aby lepiej działały na Twoich subskrybentów.


Tworzenie nowych e-maili stanie się łatwiejsze dzięki nowym funkcjom w edytorze szablonów Ecomail:

  • ChatGPT – twórz newslettery szybciej przy pomocy sztucznej inteligencji

  • Karuzela – wstaw do pięciu grafik w swoim newsletterze, przez które Twoi klienci będą przewijać

  • Gif – niech Twoje e-maile ożyją dzięki spersonalizowanej animacji gif

  • Kanał RSS – wystarczy wstawiać artykuły ze swojej witryny do swojego newslettera

Nie zapomnij skonfigurować i przetestować swoich e-maili. Powinny się one wyświetlać prawidłowo na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych i w trybie ciemnym.

Wykorzystaj jak najlepiej dane swoich klientów

Sprawdź swoje ustawienia dla aktywnych integracji. Skup się na zadbaniu, aby wszystkie informacje na temat Twoich klientów i ich zamówień były przesyłane z Twojego sklepu prawidłowo.

Możesz również ocenić, czy wystarczająco wydobywasz te dane i jak nad nimi pracujesz.


Jeśli wciąż nie masz żadnych aktywnych integracji i przesyłasz kontakty do swojego narzędzia e-mail ręcznie, skorzystaj z wolnych mocy produkcyjnych i skonfiguruj jakąś. Integracja zadba o automatyczną synchronizację Twoich danych.

Utwórz plan dla częstych kampanii

Zanim zaczniesz planować swoje mailingi na następne pół roku, oceń, które sprawdziły się dla Ciebie najlepiej w okresach poprzednich.

Zacznij planować już teraz, abyś miał dość czasu na przemyślenie sobie wszystkiego i dość czasu na wdrożenie swoich kampanii jesienią. Będziesz się trzymał swoich sprawdzonych strategii, wykorzystywał promocje sprzedaży, o których nie pomyślą Twoi konkurenci, i nie przytłoczysz niepotrzebnie swoich odbiorców.

Nie zapomnij przygotować panelu nawigacyjnego, w którym możesz śledzić kluczowe wskaźniki (CR, OR, współczynnik odbić/zwrotów i konwersje). Tym sposobem będziesz w stanie stale oceniać, czy spełniasz swoje cele.

Kształć się z nami

Oglądaj nagrania z filmy instruktażowe na naszym kanale YouTube. Oprócz tych filmów znajdziesz także przydatne wskazówki w naszym Doradztwie Ecomail. A jeśli nie wiesz, jak konfigurować funkcje bezpośrednio w Ecomail, możesz skontaktować się z naszym zespołem wsparcia.

Sprawdzaj, co robi konkurencja

Bądź lepszym w branży i ulepszaj swój biznes. Miej oko na swoich konkurentów. Czy to na ich produkty, reklamę, witrynę, e-mailing czy też komunikację na mediach społecznościowych. Zdecydowanie nie powielaj, za to inspiruj się, aby tworzyć swoje własne pomysły. Często może nawet się tak zdarzyć, że znajdziesz lukę w swojej komunikacji.

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły