Daniel Belak
29 sierpnia 2024
Czas czytania 4 minuty
W e‑mail marketingu nale偶y pami臋ta膰 o jednej wa偶nej rzeczy ‑聽nie wszyscy w Twej bazie danych s膮 tacy sami. Dlatego wysy艂anie tej samej wiadomo艣ci e‑mail do wszystkich kontakt贸w mo偶e nie przynosi膰 najlepszych mo偶liwych rezultat贸w. Zobaczmy, co mo偶na z tym zrobi膰. 馃憖
To proces podzia艂u listy kontakt贸w na mniejsze grupy w oparciu o wsp贸lne informacje, cechy i zachowania.
Na przyk艂ad, je艣li jeste艣 w艂a艣cicielem sklepu odzie偶owego, mo偶esz podzieli膰 swoj膮 baz臋 danych na kobiety i m臋偶czyzn, aby wys艂a膰 dostosowan膮 ofert臋 do ka偶dej z grup.
Og贸lnie rzecz bior膮c, segmentacja to jedna z najlepszych i najskuteczniejszych strategii e-mail marketingu, poniewa偶 najlepsze wyniki mo偶na zaobserwowa膰 w posegmentowanych i og贸lnie spersonalizowanych wiadomo艣ciach e-mail. Gdy ustawiasz reklamy, prawdopodobnie r贸wnie偶 celujesz w konkretny typ klienta.
Badania pokazuj膮, 偶e 3/4 klient贸w frustruje, gdy otrzymuj膮 oferty,聽kt贸re nie s膮 przystosowane pod nich. To tylko potwierdza, 偶e w dzisiejszych czasach ludzie poszukaj膮 bardziej spersonalizowanych produkt贸w i ofert. Dlatego, dzi臋ki podzia艂owi kontakt贸w na mniejsze grupy, lepiej przygotujesz i ukierunkujesz swoj膮 komunikacj臋 dla ka偶dej z nich.
Z bada艅 r贸wnie偶 wynika, 偶e segmentacja przynosi o聽30% wy偶szy wsp贸艂czynnik otwar膰 i 50% wi臋cej klikni臋膰.聽Inne badanie odnotowa艂o nawet 83% wzrost wsp贸艂czynnika klikalno艣ci.
Co wi臋cej, segmentacja jest 艣wietna do utrzymywania aktywnej i aktualnej bazy danych - korzystanie z warunk贸w, takich jak aktywno艣膰 na stronie internetowej lub aktywno艣膰 w wiadomo艣ciach e-mail, mo偶e pom贸c w okre艣leniu, czy kontakty nadal reaguj膮 na Twoje wysi艂ki, czy te偶 staj膮 si臋 ,,艣pi膮cymi duszkami".
Podstawowa segmentacja
W podstawowej segmentacji uwzgl臋dniamy standardowe informacje kontaktowe, takie jak p艂e膰, wiek, lokalizacja czy stanowisko.
Mo偶emy r贸wnie偶 doda膰 informacje o naszych interakcjach, takie jak data zapisu czy aktywno艣膰 w kampaniach e-mailowych.
Zaawansowana segmentacja
W zaawansowanej segmentacji bierzemy pod uwag臋 etap cyklu 偶ycia klienta, zachowanie zakupowe i jego aktywno艣膰 na stronie (takie jak np. przegl膮dane produkty).
Tutaj najlepiej jest reagowa膰 za pomoc膮 ustawienia automatyzacji.
Na przyk艂ad, gdy dana osoba dokona zakupu, automatyzacja uruchomi sekwencj臋, kt贸ra wy艣le maila z pro艣b膮 o informacj臋 zwrotn膮 30 dni po dokonaniu zakupu, mo偶emy zaoferowa膰 rabat na dalszy zakup, lub przypomnie膰 o uzupe艂nieniu zapas贸w, je艣li mog艂y si臋 one sko艅czy膰.
__________________________________________
Je偶eli doczyta艂e艣 a偶 tutaj, wypr贸buj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 馃