Dlaczego warto segmentowa膰 kontakty?

Daniel Belak

29 sierpnia 2024

Czas czytania 4 minuty

W e‑mail marketingu nale偶y pami臋ta膰 o jednej wa偶nej rzeczy ‑聽nie wszyscy w Twej bazie danych s膮 tacy sami. Dlatego wysy艂anie tej samej wiadomo艣ci e‑mail do wszystkich kontakt贸w mo偶e nie przynosi膰 najlepszych mo偶liwych rezultat贸w. Zobaczmy, co mo偶na z tym zrobi膰. 馃憖

Co to ta segmentacja?

To proces podzia艂u listy kontakt贸w na mniejsze grupy w oparciu o wsp贸lne informacje, cechy i zachowania.


Na przyk艂ad, je艣li jeste艣 w艂a艣cicielem sklepu odzie偶owego, mo偶esz podzieli膰 swoj膮 baz臋 danych na kobiety i m臋偶czyzn, aby wys艂a膰 dostosowan膮 ofert臋 do ka偶dej z grup.

Dlaczego warto?

Og贸lnie rzecz bior膮c, segmentacja to jedna z najlepszych i najskuteczniejszych strategii e-mail marketingu, poniewa偶 najlepsze wyniki mo偶na zaobserwowa膰 w posegmentowanych i og贸lnie spersonalizowanych wiadomo艣ciach e-mail. Gdy ustawiasz reklamy, prawdopodobnie r贸wnie偶 celujesz w konkretny typ klienta.

馃幆 Osobista i ukierunkowana komunikacja

Badania pokazuj膮, 偶e 3/4 klient贸w frustruje, gdy otrzymuj膮 oferty,聽kt贸re nie s膮 przystosowane pod nich. To tylko potwierdza, 偶e w dzisiejszych czasach ludzie poszukaj膮 bardziej spersonalizowanych produkt贸w i ofert. Dlatego, dzi臋ki podzia艂owi kontakt贸w na mniejsze grupy, lepiej przygotujesz i ukierunkujesz swoj膮 komunikacj臋 dla ka偶dej z nich.

馃搱 Lepsze wyniki

Z bada艅 r贸wnie偶 wynika, 偶e segmentacja przynosi o聽30% wy偶szy wsp贸艂czynnik otwar膰 i 50% wi臋cej klikni臋膰.聽Inne badanie odnotowa艂o nawet 83% wzrost wsp贸艂czynnika klikalno艣ci.

馃搮 Aktualna baza danych

Co wi臋cej, segmentacja jest 艣wietna do utrzymywania aktywnej i aktualnej bazy danych - korzystanie z warunk贸w, takich jak aktywno艣膰 na stronie internetowej lub aktywno艣膰 w wiadomo艣ciach e-mail, mo偶e pom贸c w okre艣leniu, czy kontakty nadal reaguj膮 na Twoje wysi艂ki, czy te偶 staj膮 si臋 ,,艣pi膮cymi duszkami".

Jak wi臋c posegmentowa膰 baz臋 danych?

Podstawowa segmentacja

W podstawowej segmentacji uwzgl臋dniamy standardowe informacje kontaktowe, takie jak p艂e膰, wiek, lokalizacja czy stanowisko.


Mo偶emy r贸wnie偶 doda膰 informacje o naszych interakcjach, takie jak data zapisu czy aktywno艣膰 w kampaniach e-mailowych.


Zaawansowana segmentacja

W zaawansowanej segmentacji bierzemy pod uwag臋 etap cyklu 偶ycia klienta, zachowanie zakupowejego aktywno艣膰 na stronie (takie jak np. przegl膮dane produkty).

Tutaj najlepiej jest reagowa膰 za pomoc膮 ustawienia automatyzacji.

Na przyk艂ad, gdy dana osoba dokona zakupu, automatyzacja uruchomi sekwencj臋, kt贸ra wy艣le maila z pro艣b膮 o informacj臋 zwrotn膮 30 dni po dokonaniu zakupu, mo偶emy zaoferowa膰 rabat na dalszy zakup, lub przypomnie膰 o uzupe艂nieniu zapas贸w, je艣li mog艂y si臋 one sko艅czy膰.

Jak wi臋c posegmentowa膰 baz臋 danych w Ecomail?

__________________________________________

Je偶eli doczyta艂e艣 a偶 tutaj, wypr贸buj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 馃

Wi臋cej artyku艂贸w z blogu Ecomail

Wszystkie artyku艂y