Tipy i Triki

Ecomail vs. Mailchimp: Co bardziej pasuje do Twojego e‑mail marketingu?

Veronika Dostálová

10 sierpnia 2023

Udostępnij

Czas czytania 7 minut

Często jesteśmy pytani o różnicę między Ecomailem, a Mailchimp. Zasadniczo są to narzędzia do e‑mail marketingu o bardzo podobnych funkcjach. Jednak klienci, którzy przechodzą do nas, zazwyczaj zgadzają się, że głównym powodem migracji do Ecomail jest niemożność korzystania ze wszystkich narzędzi Mailchimp ze względu na język angielski. Dlatego ich e‑mailing często koncentruje się tylko na wysyłaniu klasycznych kampanii i mają trudności z szybkim skontaktowaniem się z kimś, kto może im pomóc.

W Ecomail to nie grozi. Nie dość, że aplikacja jest bardzo intuicyjna, więc nie ma  problemu z konfiguracją nawet bardziej zaawansowanych funkcji, to jeszcze zawsze masz się do kogo zwrócić.

Dokładnego porównania obu systemów powinien oczywiście dokonać ktoś niezależny. Dlatego wskażemy tylko niektóre aspekty, które odróżniają Ecomail od Mailchimp i które mogą odgrywać rolę w wyborze narzędzia do e‑mail marketingu.

Ecomail vs. Mailchimp: Co bardziej pasuje do Twojego e-mail marketingu?

Czym jest Mailchimp?

Mailchimp to międzynarodowa platforma e‑mail marketingu, która pozwala firmom i osobom prywatnym tworzyć kampanie e‑mailowe, zarządzać listami kontaktów i analizować wyniki swoich kampanii. Mailchimp został założony w 2001 roku i od tego czasu stał się jednym z najczęściej używanych narzędzi marketingowych na świecie. Dlaczego więc warto wybrać Ecomail?

Przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika

Przejrzysty i intuicyjny interfejs użytkownika Ecomail został zaprojektowany tak, aby nawet początkujący użytkownik bez wcześniejszego doświadczenia z wysyłaniem wiadomości e‑mail mógł w pełni z niego korzystać. Aplikacja jest przyjazna dla użytkownika, dzięki czemu można łatwo korzystać nawet z zaawansowanych funkcji. Nie musisz więc skupiać się tylko na klasycznych kampaniach, ale możesz przenieść swój e‑mailing na wyższy poziom dzięki automatyzacji, segmentacji lub webtrackingu bez skomplikowanej konfiguracji. 

Ecomail vs. Mailchimp

Skonfiguruj swoją pierwszą kampanię w Ecomail w zaledwie kilka minut.

Wsparcie online

Nasze wsparcie online nigdy Cię nie zawiedzie. Jest on dostępny w każdy dzień roboczy od 9:00 do 17:00 i gwarantuje odpowiedź w krótkim czasie. Nasze wsparcie jest dostępne dla wszystkich ‑ nawet tych, którzy pracują w darmowej wersji konta. Mailchimp również oferuje swoim użytkownikom wsparcie online w różnych wariantach, zależnych od wybranego abonamentu. Różnicą wartą zaznaczenia jest tutaj fakt, że w Ecomail możesz uzyskać wsparcie w języku polskim, a nie tylko angielskim.

Ecomail vs. Mailchimp

Wsparcie online jest dostępne dla każdego.

Intuicyjny edytor szablonów typu "drag&drop”

W naszym edytorze możesz stworzyć zupełnie nowy szablon nawet bez znajomości kodowania. W aplikacji znajdziesz ponad 170 gotowych szablonów, które możesz dostosować do swoich upodobań. Edytor zaskoczy Cię wieloma zaawansowanymi funkcjami, takimi jak możliwość wykorzystania feedów produktowych, ukrycie zawartości dla urządzeń mobilnych / desktopowych, niewidoczny preheader, automatyczne zawijanie treści na urządzeniach mobilnych i wiele więcej.

Czy wiesz: że mamy cały zespół programistów pracujących nad naszym edytorem szablonów, a także oferujemy go globalnie jako samodzielny produkt TOPOL.io.

Prawie 30 dostępnych integracji

I cały czas pojawiają się kolejne. Ecomail łączy się teraz z 27 aplikacjami innych firm. Połączenie automatycznie przeniesie Twoje kontakty do Ecomail i pozwoli Ci reagować na takie rzeczy, jak porzucenie koszyka, złożenie zamówienia, wizyta w witrynie lub rejestracja. Możesz także użyć połączenia API, lub za pomocą aplikacji takich jak Zapier lub Make. Mailchimp może poszczycić się większą liczbą integracji, jednak wśród nich może zabraknąć rozwiązań lokalnych, dostępnych na polskim rynku. Wśród integracji dostępnych w Ecomail znajdziesz na przykład połączenia z wiodącymi w Polsce platformami:

  • Shoper 

  • IdoSell 

  • Woocommerce 

  • PrestaShop

Maksymalna dostarczalność nie tylko na czeskie i polskie serwery

Ogólnie rzecz biorąc, nasza dostarczalność wynosi 99,7 % i obecnie wysyłamy do 160 krajów na całym świecie. Ponadto, każdy możliwy problem z wysyłką jest natychmiast rozwiązywany. 

Zaawansowana automatyzacja marketingu e-mailowego

W Ecomail bez problemu można skonfigurować nawet bardzo zaawansowane automatyzacje. Przypominaj klientom o ich ostatnich zamówieniach lub pozycjach pozostawionych w koszyku, reaguj na zachowania zakupowe klientów i reaktywuj uśpione kontakty. Chcesz, aby tworzenie automatyzacji było jeszcze łatwiejsze? W Ecomail z pomocą przychodzą gotowe scenariusze najpopularniejszych z nich.

Ecomail jako platforma omnichanel

Wysyłaj kampanie SMS lub komunikuj się z odbiorcami na Facebooku. Możemy pomóc Ci dotrzeć do kontaktów w innych kanałach komunikacji. 

Materiały edukacyjne

Chcemy, aby nasi klienci mogli w pełni wykorzystać potencjał Ecomail. Oprócz wsparcia online i obszernej pomocy, możesz znaleźć inspirację i pomocne wskazówki na naszym blogu, kanale YouTubeSocial Mediach. Wszystkie materiały edukacyjne można również znaleźć w sekcji "Baza wiedzy" w górnym menu naszej strony internetowej. 

Płynne przejście na Ecomail

Zdecydowałeś się do nas dołączyć? Przejście na Ecomail jest łatwe dzięki automatycznej synchronizacji kontaktów. Używamy klucza API do bezpiecznego przenoszenia kontaktów. Ponadto nasi specjaliści z przyjemnością pomogą Ci przenieść automatyzacje, szablony i inne ustawienia. 

Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 🤓

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły