Oprócz e‑mail marketingu, za pośrednictwem aplikacji Ecomail możesz teraz również prowadzić tzw. SMS marketing. Prowadzenie SMS marketingu niewiele różni się od standardowego e‑mail marketingu. Wystarczy tylko pamiętać o kilku prostych krokach. Wszystko, czego potrzebujesz, to numery telefonów klientów i doładowanie swojego konta w naszej aplikacji. Szczegóły znajdziesz w tym artykule, a aktualny cennik SMS‑ów poznasz pisząc do nas na pomoc@ecomail.pl.
SMS (Short Message Service) to usługa umożliwiająca wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych pomiędzy urządzeniami mobilnymi. Standardowa wiadomość SMS może zawierać do 160 znaków, przy czym dłuższe wiadomości są automatycznie dzielone na mniejsze części.
SMS działa w oparciu o sieci komórkowe i jest jedną z najstarszych i najbardziej rozpowszechnionych metod komunikacji elektronicznej. Dzięki swojej prostocie i niezawodności stał się popularny nie tylko wśród zwykłych użytkowników, ale także w biznesie i marketingu, gdzie wykorzystuje się go na przykład do wysyłania powiadomień lub przeprowadzania weryfikacji dwuetapowej.
Historia SMS‑ów sięga lat 80‑tych, kiedy to technologia ta została zaproponowana jako część standardów komunikacji mobilnej GSM. Pierwsza wiadomość SMS została wysłana 3 grudnia 1992 roku przez brytyjskiego inżyniera Neila Papwortha z komputera na telefon komórkowy i zawierała tekst "Wesołych Świąt".
W latach 90. operatorzy zaczęli wprowadzać SMS‑y jako standardową usługę, a ich popularność szybko rosła. Szczyt jej popularności przypadł na rok 2010, po czym została ona stopniowo zastąpiona przez bardziej nowoczesne platformy komunikacyjne, takie jak WhatsApp, Messenger i iMessage. Mimo to, SMS pozostaje ważnym narzędziem do szybkiej i niezawodnej komunikacji.
Marketing SMS może skutecznie wesprzeć Twój kanał marketingu bezpośredniego. Korzyści są oczywiste. Marketing SMS jest wyświetlany na urządzeniach, które wszyscy zwykle mamy pod ręką. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój SMS zostanie odczytany przez klienta w krótkim czasie po wysłaniu kampanii.
Przypomnienie o rezerwacji klienta
Zaproszenie do pobrania aplikacji
Przedstawienie oferty ograniczonej czasowo
Poinformowanie o wydarzeniu VIP
Wezwanie do zakupu
Zaproszenie do odwiedzenia sklepu
Wysłanie kuponu rabatowego
Zaproszenie do subskrypcji newslettera
Prośba o ocenę zakupu
Prośba o informację zwrotną
Życzenia (bożonarodzeniowe, noworoczne, urodzinowe)
Rozpoczęcie konkursu
Pracuj z listą kontaktów w taki sam sposób, jak podczas tworzenia kampanii e‑mailowej. Starannie segmentuj swoją bazę danych, ponieważ to właśnie segmentacja sprawi, że wyślesz kampanię do odpowiednich klientów. Dobrze ukierunkowana wiadomość nigdy nie zostanie uznana przez użytkowników za spam. Wręcz przeciwnie, docenią ją jeszcze bardziej.
Możesz doskonale zintegrować marketing SMS z e‑mail marketingiem i w pełni wykorzystać dane użytkownika, które już posiadasz.
Przykładowo możesz posortować kontakty według tego, co ostatnio klienci kupili w Twoim sklepie, jakimi produktami byli zainteresowani lub jak zareagowali na poprzednią kampanię. Segmentacja ta zakłada, że zebrałeś już informacje o zakupach swoich klientów i śledzisz ich zachowanie w witrynie.
Segmentacja oparta na danych demograficznych również działa świetnie. Dzięki inteligentnej segmentacji nie musisz wysyłać kampanii do całej bazy danych. Wysyłasz kampanie SMS tylko do grupy użytkowników, którzy mogą skorzystać z Twojej oferty, jeśli jest ona ograniczona do jednego, konkretnego miejsca.
Korzystaj z marketingu SMS nawet w ramach zautomatyzowanych procesów. Klient dokonał u Ciebie zakupu? Automatycznie podziękuj mu za zakup i zaproś do przesłania opinii. Wiesz, kiedy są jego urodziny? Wyślij mu z tej okazji mailową kartkę urodzinową z kuponem rabatowym. Czy klient umówił się na masaż? Przypomnij mu dzień przed rezerwacją. Czy klient regularnie odwiedza Twoją stronę internetową? Zaproś go do swojego sklepu przez SMS i nagródź. Na temat automatyzacji dowiesz się więcej klikając tutaj.
Ponownie, bardziej zaawansowane automatyzacje zakładają, że zbierasz dane o użytkowniku i mapujesz jego zachowanie na swojej stronie. Dzięki Ecomail możesz śledzić użytkowników za pomocą kodu śledzenia. Jak to zrobić?
W marketingu SMS można używać merge tagów do adresowania, ale także do innych danych zebranych od użytkownika. Bardziej zaawansowana personalizacja treści kampanii jest ściśle związana z segmentacją bazy danych (patrz wyżej).
W naszej sekcji pomocy możesz dowiedzieć się, jak skutecznie spersonalizować swoje treści.
W marketingu SMS liczy się każdy znak. Na przykład, jeśli w wiadomości SMS wzywasz do odwiedzenia określonej strony. Na przykład skróć adres URL, używając https://goo.gl/ lub http://bitly.com.
Długi adres: https://ecomail.pl/blog/pl/sezon-wiosenny-w-e-mail-marketingu-pomysly-na-kampanie/,
Po skróceniu może wyglądać następująco:
https://bit.ly/4lnwlyC
Pamiętaj, że strona, do której linkujesz, powinna być responsywna.
Twoja kampania powinna mieć zawsze jeden cel. Zaproś klientów do podjęcia konkretnego działania z wyraźną zachętą.
Wysyłaj wiadomości SMS w ramach marketingu SMS tylko do użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie takich wiadomości. Pod żadnym pozorem nie wysyłaj spamu.
Zadbaj o to, aby punkt o wysyłce SMS znalazł się w regulaminie. Wysyłaj SMS‑y o odpowiedniej porze dnia i daj odbiorcom możliwość wypisania się z ich odbioru. Segmentuj swoją bazę danych i staraj się wysyłać spersonalizowane oferty tylko do tych użytkowników, którzy to docenią.
Sukces każdej kampanii zależy od czasu jej wysłania. Nie można powiedzieć, o której godzinie i w jaki dzień kampania odniesie większy sukces. Dlatego testuj różne czasy wysyłania.
Nie czekaj na nic i rozpocznij swoją pierwszą kampanię SMS w Ecomail. Szczegółowe instrukcje i ceny można znaleźć w naszym Centrum pomocy.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!