Tipy i Triki

E‑mail marketing: 5 pomysłów na noworoczne kampanie

Klára Palkosková

2 stycznia 2025

Udostępnij

Czas czytania 5 minut

Święta Bożego Narodzenia to dla większości ludzi czas spokoju i odpoczynku, co sprawia, że początek 2025 roku jest idealnym momentem, aby w pełni przyciągnąć uwagę subskrybentów. Jakie newslettery wysyłać?

E-mail marketing w styczniu: Pomysły na kampanie

Podzielimy się z Tobą wskazówkami z naszego doświadczenia, jak najlepiej prowadzić e‑mail marketing w pierwszych tygodniach stycznia. Sugestie obejmują podziękowanie subskrybentom, zachęcenie ich do wypróbowania czegoś nowego lub odświeżenie ich postanowień noworocznych. Wykorzystaj nowy rok, aby komunikować się ze swoimi klientami zgodnie z zasadami personalizacji.  

Personalizacja: podstawa skutecznego e-mail marketingu

Czasy uniwersalnych wiadomości dobiegły końca ‑ im bardziej możesz dostosować swoje treści do konkretnego odbiorcy, tym większe prawdopodobieństwo, że Twój newsletter go zainteresuje. Personalizacja zaczyna się od prostych elementów, takich jak zwracanie się do odbiorcy po imieniu, i rozciąga się na zaawansowane strategie, takie jak polecanie produktów na podstawie poprzednich zakupów lub interakcji klienta ze stroną internetową. 

Korzystając z personalizacji, nie tylko zwiększasz współczynnik otwarć i kliknięć wiadomości e‑mail, ale także wzmacniasz zaufanie klientów do swojej marki. Spersonalizowana wiadomość e‑mail pokazuje, że cenisz klienta i rozumiesz jego potrzeby, co jest krokiem w kierunku długoterminowej lojalności i wyższych współczynników konwersji. 

E-mail marketing w styczniu: Wskazówki dotyczące kampanii

1. Podsumuj rok 2024

Newslettery z przeglądem lub podsumowaniem minionego roku to angażujący sposób na utrzymanie zainteresowania odbiorców i klientów swoim produktem lub usługą.  

Popularna strategia e‑mail marketingu jest wykorzystywana przez międzynarodowe firmy, takie jak Spotify i Duolingo, które są znane z prowadzenia marketingu z elementami grywalizacji. Dzięki szczegółowym danym, które przechowują na temat swoich użytkowników, mogą zaoferować interesujące statystyki.


https://a.storyblok.com/f/160837/668x1106/bb87fee62f/zrzut-ekranu-2025-01-16-o-16-34-55.png

Wykorzystaj tę strategię również we własnym sklepie internetowym i wyślij swoim klientom spersonalizowaną kampanię e‑mailową przypominającą im, ile zaoszczędzili w zeszłym roku dzięki rabatom lub jakie produkty kupili w sklepie internetowym. W newsletterze możesz również zaoferować dodatkowe produkty (np. stosując strategię up‑sell lub cross‑sell) lub przedstawić nowości, które masz w magazynie.  

WSKAZÓWKA: Dzięki integracji możesz łatwo przesyłać dane dotyczące zakupów do Ecomail. Po połączeniu z platformą e‑commerce informacje o klientach są automatycznie przesyłane do narzędzia do wysyłania wiadomości e‑mail. 

Jeśli nie posiadasz sklepu internetowego, to jeszcze nie koniec świata. Nadal możesz wysyłać subskrybentom noworoczne wiadomości. Podziękowania lub życzenia noworoczne mogą być również częścią tzw. wrapped newslettera.

2. Poinformuj o noworocznych wyprzedażach

Z ręką na sercu, wielu klientów z niecierpliwością czeka na nowy rok ze względu na wyprzedaże, które sklepy internetowe prowadzą co roku. Jednym ze sprawdzonych sposobów na skłonienie klientów do dokonania kolejnego zakupu jest informowanie o promocjach lub wysyłanie kodu rabatowego na następny zakup.

Możesz również spersonalizować ofertę rabatową ‑ wysłać wyższą wartość rabatu do osób, które nie dokonywały zakupów w sklepie internetowym przez dłuższy czas lub, przeciwnie, do klientów VIP, którzy często kupują za wysokie kwoty. Grupę docelową kampanii stworzysz za pomocą segmentacji

Warto przemycić wysokość rabatu w temacie newslettera. Statystyki są jasne: temat wiadomości wpływa na współczynnik otwarć nawet o 70 %. Dlatego upewnij się, że zwracasz uwagę na sformułowania. 

https://a.storyblok.com/f/160837/304x1086/de6cd30793/zrzut-ekranu-2025-01-17-o-14-50-35.png

WSKAZÓWKA: Spróbuj wygenerować przedmiot przy użyciu AI bezpośrednio w ustawieniach kampanii. Wystarczy jedno kliknięcie, aby uzyskać 6 wariantów tematu i wybrać najlepszy z nich.  

gif - generowanie tematu maila

3. W newsletterach pracuj z postanowieniami

Nowy rok, nowy ja ‑ brzmi jak banał? Chociaż postanowienia noworoczne cieszą się większą popularnością na zachodzie, statystycznie  21 % obywateli podjęło w zeszłym roku postanowienie noworoczne. Częściej robią to kobiety, zwłaszcza w grupie wiekowej poniżej 30 lat.

Zasiej ideę nowego startu w swoim mailingu i postaraj się jak najbardziej trafić w gusta swoich klientów. W naszym kraju postanowienia noworoczne najczęściej dotyczą utraty wagi i regularnej aktywności fizycznej, skończenia z nałogami a także dobrego samopoczucia psychicznego. 

WSKAZÓWKA: Statystyka nie jest nudna! Przeglądaj dane z publicznie dostępnych źródeł, aby lepiej zrozumieć swoich klientów. 

4. Podziel się tajemnicą

Czy masz jasne plany na 2025 rok? Podziel się nimi ze swoimi klientami! Wprowadzając nowe produkty lub usługi, wzbudzisz ich ciekawość i pokażesz, że nie spoczywasz na laurach. 

Informacje zwrotne od klientów również pomogą  w planowaniu przyszłego roku, więc podziel się z nimi nadchodzącymi nowościami. Informacje zwrotne od klientów można uzyskać za pośrednictwem newslettera lub wykorzystać do komunikacji cały marketing mix, w tym media społecznościowe.

Nie ukrywaj niczego, co mogłoby ucieszyć Twoich subskrybentów. Niezależnie od tego, czy chodzi o rozszerzoną sieć sklepów, zupełnie nowy produkt czy udział w targach branżowych, poinformuj ich o tym

5. Nagradzanie klientów VIP

W świecie e‑commerce lojalni klienci zasługują na specjalne traktowanie. Pozyskanie nowego klienta jest nawet do 5 razy droższe niż utrzymanie istniejącego, więc retencja i obsługa klienta są w dzisiejszych czasach kluczowe.

Kampanie SMS to świetny sposób na szybkie dostarczenie ekskluzywnej oferty. Współczynnik otwarć wiadomości tekstowych sięga nawet 90 %, co jest wartością wielokrotnie wyższą niż w przypadku e‑mail marketingu.

Nagradzając klientów VIP (np. za pośrednictwem wiadomości SMS lub e‑mail), nie tylko zwiększasz ich zadowolenie, ale także wzmacniasz ich relacje z marką, dzięki czemu będą do Ciebie wracać wracać.


Zapraszamy do ocenienia artykułu.

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!

Więcej artykułów
blogu Ecomail

Wszystkie artykuły