Regulamin serwisu Ecomail (obowiązujący do 15 lipca 2024)

UMOWA NA ŚWIADCZENIE USŁUGI ECOMAIL I REGULAMIN KORZYSTANIA Z USŁUGI I SERWISU ECOMAIL

(dalej tylko "Umowa")

wydana przez firmę ECOMAIL.CZ, s.r.o., IČ: 027 62 943, DIČ: CZ02762943, z siedzibą w Na Zderaze 1275/15, 120 00 Praga 2, reprezentowaną przez Ing. Jakuba Stupkę, zarejestrowana w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, sekcja C, wpis 223183 (dalej zwana "Dostawcą" lub "Ecomail.app").

Niniejsze warunki korzystania z Usługi Ecomail, w tym linki URL, stanowią pełne porozumienie między Państwem a firmą Ecomail.cz w zakresie świadczenia Usługi Ecomail.

POJĘCIA I DEFINICJE

Jeśli niniejsza Umowa nie stanowi inaczej lub jednoznacznie nie wynika z kontekstu, pojęcia pisane wielkimi literami w tej Umowie (włącznie z załącznikami) są używane w liczbie pojedynczej i mnogiej w następujących znaczeniach:

@domenaużytkownika.pl domena, w imieniu której Użytkownik wysyła masową korespondencję e-mail za pośrednictwem Aplikacji
Dostęp Admin uprzywilejowany dostęp do Aplikacji umożliwiający rejestrowanie i zarządzanie kontami, w tym przegląd liczby wysłanych e-maili przez poszczególnych Użytkowników;
Konto agencyjne konto Użytkownika w Aplikacji, założone przez Użytkownika na warunkach określonych w tej Umowie, w celu korzystania z Usługi Ecomail, umożliwiające rejestrowanie i zarządzanie poszczególnymi kontami użytkowników;
Aplikacja usługa oprogramowania dostępna elektronicznie na stronie https://ecomail.app, prowadzona przez Dostawcę w celu świadczenia Usług Ecomail; Aplikacja jest wyłączną własnością Dostawcy;
Dane poufne informacje o pochodzeniu narodowym, rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych, członkostwie w organizacjach związkowych, wyznaniu lub przekonaniach filozoficznych, skazaniu za przestępstwo, stanie zdrowia i życiu seksualnym osoby, danych genetycznych osoby lub dowolnych danych biometrycznych umożliwiających bezpośrednią identyfikację lub uwierzytelnianie osoby;
Cennik określa wysokość wynagrodzenia za Usługę Ecomail świadczoną na rzecz Użytkownika zgodnie z Umową, jest częścią Umowy i jest opublikowany na stronie Dostawcy https://ecomail.app/cennik
RODO lista lub listy danych osobowych dotyczących Odbiorców Użytkownika, zwłaszcza kontaktów elektronicznych do poczty elektronicznej (adresy e-mail);
Baza danych użytkownika seznam nebo seznamy Osobních údajů týkajících se Odběratelů Uživatele, zejména elektronických kontaktů pro elektronickou poštu (e-mailové adresy);
E-mail wiadomość tekstowa, głosowa, dźwiękowa lub wizualna wysyłana za pośrednictwem publicznej sieci komunikacji elektronicznej, która może być przechowywana w sieci lub na urządzeniu końcowym, dopóki nie zostanie pobrana przez odbiorcę;
Okres rozliczeniowy jest to okres czasu wybrany przez Użytkownika do zapłaty Wynagrodzenia, którego długość określona jest w Cenniku;
Saldo definiuje sposób świadczenia Usługi w zakresie zakupionych punktów, gdzie jeden punkt odpowiada jednemu wysłanemu emailowi. Cena jest określona w obowiązującym cenniku;
Serwis konieczny oznacza regularne prace serwisowe niezbędne do zachowania właściwości Usługi; są one realizowane z inicjatywy Dostawcy i nie stanowią reakcji na jakąkolwiek usterkę. Chodzi tu o okres, w którym Usługa jest całkowicie lub częściowo niedostępna;
Dane osobowe jakiekolwiek informacje dotyczące podmiotu danych, które umożliwiają jego bezpośrednią lub pośrednią identyfikację;
Kodeks cywilny ustawa nr 89/2012, kodeks cywilny, w obowiązującym brzmieniu;
Treść użytkownika odnosi się przede wszystkim do wszystkich materiałów, informacji i utworów (w tym utworów chronionych prawem autorskim) używanych przez Użytkownika w związku z korzystaniem z Usługi Ecomail, takich jak teksty, obrazy, filmy, czcionki itp., może to także dotyczyć utworów osób trzecich;
Treść dostawcy odnosi się przede wszystkim do wszystkich materiałów, informacji i utworów (w tym utworów chronionych prawem autorskim) dostarczanych przez Dostawcę jako część Usługi Ecomail, które tworzą funkcjonalny zakres Usługi Ecomail, w tym jej treść merytoryczną;
Odbiorca klient Użytkownika lub podmiot, który wyraził stosowną zgodę i jest kierowany w ramach strategii marketingowej Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji;
Opłata ogólne określenie opłaty płacone przez Użytkownika Dostawcy za świadczenie Usługi Ecomail, jak również opłaty za podstawowe wsparcie serwisowe, wszystko w wysokości określonej w obowiązującym cenniku, zarówno w ramach Abonamentu jak i Salda;
Abonament Usługa Ecomail jest świadczona w ramach ryczałtowego Abonamentu Profi i Marketer+. Cena Abonamentu zależy nie tylko od wybranego rodzaju pakietu, ale także od zakresu Strefy Taryfowej, która bazuje na liczbie aktywnych unikalnych adresów email Odbiorców zarejestrowanych przez Użytkownika w jego bazie danych. Cena dla każdej Strefy Taryfowej Abonamentu jest podana za jeden miesiąc lub za 12 kolejnych miesięcy;
Wsparcie techniczne są to usługi świadczone przez Dostawcę, które są częścią prawa do korzystania z Aplikacji i są świadczone w dni robocze, na poziomie podstawowego wsparcia użytkownika Aplikacji;
Usługa Ecomail zwana także po prostu Usługą, polega na odpłatnym dostarczaniu narzędzi elektronicznych do tworzenia, prowadzenia, wysyłania i zarządzania kampanią marketingową, w szczególności, ale nie wyłącznie, do masowej dystrybucji komunikatów handlowych za pośrednictwem emaila i SMS, za pomocą których Użytkownik kieruje się do swoich Odbiorców, a także do monitorowania i rejestrowania wyników kampanii marketingowej, w formie elektronicznej w Internecie;
Spam jakiekolwiek niechciane wiadomości wysyłane za pośrednictwem emaila do odbiorcy bez jego wcześniejszej zgody lub odbiorcy, który nie był wcześniej w żadnym stosunku umownym. Za spam uważa się także jakiekolwiek komunikaty służące bezpośredniej lub pośredniej promocji towarów, usług, które nie są jasno i wyraźnie oznaczone jako komunikaty handlowe, ukrywają lub tajemniczo prezentują tożsamość nadawcy, lub są wysyłane bez ważnego adresu, pod którym odbiorca mógłby bezpośrednio i skutecznie przesłać informację, że nie życzy sobie dalszego otrzymywania informacji handlowych od nadawcy; dotyczy to sprzedaży lub promocji leków na receptę, sprzedaży alkoholu i wyrobów tytoniowych, narkotyków, broni palnej, hazardu online, pedofilii i innych podobnych odchyleń i zaburzeń medycznie rozpoznawalnych;
Konsument każda osoba fizyczna, która zawiera z nami umowę poza zakresem swojej działalności gospodarczej lub poza samodzielnym wykonywaniem swojego zawodu, której przedmiotem jest świadczenie Usługi Ecomail;
Administrator określa cel, metody i środki przetwarzania danych osobowych, w przypadku załącznika nr 1 do niniejszej Umowy (umowa o przetwarzanie) jest nim Użytkownik;
Podmioty danych osoba fizyczna, której dane dotyczą, najczęściej będzie to Odbiorca, Użytkownik lub potencjalny Użytkownik, który rozważa korzystanie z Usługi Ecomail;
Strefa Taryfowa określenie liczby adresów e-mail w bazie danych Użytkownika; granice pomiędzy Strefami Taryfowymi są określone przez liczbę adresów e-mail w bazie danych Użytkownika zgodnie z cennikiem opublikowanym na https://ecomail.app/cennik;
Konto użytkownika konto do Aplikacji, założone na warunkach tej Umowy wyłącznie w celu korzystania z Usługi Ecomail;
Użytkownik zarejestrowany klient firmy Ecomail, który na podstawie udanej rejestracji otrzymał dostęp do Konta Użytkownika w Aplikacji (zwany również "ty");
Usterki błędy uniemożliwiające prawidłowe świadczenie i korzystanie z Usługi Ecomail;

(Dostawca i Użytkownik razem nazywani "Stronami Umowy" oraz indywidualnie "Stroną Umowy")

1. OŚWIADCZENIA, PRZEDMIOT UMOWY, ZAKRES USŁUGI

  1. Oświadczenie Użytkownika. Użytkownik oświadcza i zobowiązuje się, że:
  2. jest w pełni zdolny do czynności prawnych,
  3. wszystkie dane, które poda o sobie, są prawdziwe, kompletne, dokładne i poprawne,
  4. nie będzie korzystać z Usługi Ecomail w sprzeczności z obowiązującymi przepisami prawa Rzeczypospolitej Polskiej,
  5. będzie korzystać z Usługi Ecomail tylko w określonym celu, zwłaszcza do edycji e-maili, masowej dystrybucji e-maili lub SMS-ów oraz oceny kampanii,
  6. przed rozpoczęciem korzystania z Usługi Ecomail dokładnie zapoznał się z warunkami niniejszej Umowy, bezwarunkowo je akceptuje i nie będzie korzystać z Usługi Ecomail w sprzeczności z obowiązującymi warunkami Umowy.
    1. Zobowiązania Stron Umowy. Dostawca dostarcza Użytkownikowi Usługę Ecomail na warunkach określonych w niniejszej Umowie. Użytkownik akceptuje Usługę Ecomail na warunkach określonych w niniejszej Umowie i zobowiązuje się zapłacić Dostawcy wynagrodzenie zgodnie z cennikiem.
    2. Zakres Usługi. Usługą Ecomail rozumie się głównie:
      1. prawo Użytkownika do korzystania z Usługi Ecomail,
      2. prawo Użytkownika do zakładania i korzystania z Konta Użytkownika w Aplikacji,
      3. prawo niektórych Użytkowników do zakładania Konta agencyjnego w Aplikacji, jeśli Dostawca je wcześniej zatwierdzi,
      4. obowiązek Użytkownika zapłaty uzgodnionego wynagrodzenia zgodnie z aktualnym cennikiem.
    3. Wiek Użytkownika. Dostawca oświadcza, że Usługa Ecomail nie jest przeznaczona dla osób poniżej 16 roku życia.
    4. Konsumenci. Dostawca oświadcza, że Usługa Ecomail jest przeznaczona głównie dla przedsiębiorców. Jeśli Użytkownik jest konsumentem, musi poinformować o tym Dostawcę przed rejestracją, aby Dostawca mógł poinformować konsumenta o jego prawach.
      2. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
    5. Aplikacja. Aplikacja oraz całe z nią powiązane oprogramowanie są własnością intelektualną Dostawcy.
    6. Treść. W ramach korzystania z Usługi, Użytkownik jest zobowiązany przestrzegać praw Dostawcy oraz osób trzecich, zwłaszcza w zakresie korzystania z dzieł autorskich i innych przedmiotów praw własności intelektualnej. Dotyczy to Aplikacji, Treści Dostawcy oraz Treści Użytkownika.
    7. Odpowiedzialność za Treść Użytkownika. Użytkownik w pełni odpowiada za Treść Użytkownika, która może być dodana do Aplikacji tylko wtedy, gdy jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa, niniejszą Umową i w szczególności nie narusza praw osób trzecich. Niedostarczenie Usługi prawidłowo z powodu niskiej jakości, niekompletności lub nawet nielegalnej Treści Użytkownika nie stanowi naruszenia niniejszej Umowy.
    8. Warunki korzystania z Usługi dzięki indywidualnym rozwiązaniom Aplikacji. Żadne postanowienie tej Umowy nie można interpretować jako przeniesienie ani udzielenie licencji, sublicencji czy innego prawa do korzystania w rozumieniu ustawy nr 121/2000 Kodeksu autorskiego dotyczącego tych części rozwiązania Aplikacji, które Dostawca dostarcza Użytkownikowi jako usługę. Użytkownik ma prawo korzystać z Usługi Ecomail dostarczanej dzięki tym częściom rozwiązania Aplikacji. Jednakże Użytkownik nie ma prawa kopiować, pobierać, instalować ani w żaden sposób rozpowszechniać tych rozwiązań oprogramowania. Użytkownik nie ma prawa przetwarzać Aplikacji do innego oprogramowania bez pisemnej zgody (udostępnienia klucza API) Dostawcy.
    9. Naruszenie praw własności intelektualnej przez Użytkownika. W przypadku, gdy Użytkownik naruszy zobowiązania określone w tym artykule, Dostawca ma prawo odstąpić od niniejszej Umowy i żądać od Użytkownika odszkodowania za powstałe szkody.
    10. Odpowiedzialność za Treść Użytkownika. Dostawca zasadniczo nie odpowiada za Treść Użytkownika, zgodnie z § 3, 4 i 5 ustawy nr 480/2004, dotyczącej niektórych usług społeczeństwa informacyjnego.
      3. REJESTRACJA UŻYTKOWNIKA
    11. Rejestracja Użytkownika jako warunek korzystania z Usługi. Rejestracja jest niezbędnym warunkiem prawidłowego korzystania z Usługi; Użytkownik przyjmuje ten warunek do wiadomości i zobowiązuje się dokonać prawidłowej rejestracji.
    12. Sposób przeprowadzenia rejestracji Użytkownika. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie https://ecomail.app/ zawierającego potwierdzenie Użytkownika, że zapoznał się i akceptuje warunki korzystania z Usługi Ecomail zgodnie z niniejszą Umową.
    13. Poprawność, kompletność danych i ich aktualizacja. Użytkownik zobowiązuje się podać prawidłowe i kompletne Dane Osobowe o sobie w formularzu rejestracyjnym oraz w Aplikacji. Użytkownik ma obowiązek aktualizować te dane zgodnie z bieżącym stanem. Użytkownik ma również prawo modyfikować i uzupełniać dane rejestracyjne podczas korzystania z Usługi.
    14. Obowiązek zgłoszenia w przypadku nadużycia danych dostępowych. Użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie zgłosić Dostawcy jakiekolwiek nadużycie lub nawet próbę nadużycia jego danych dostępowych i jednocześnie ma obowiązek natychmiast wybrać nowe dane dostępu do Konta Użytkownika. Użytkownik jest zobowiązany wybrać bezpieczne hasło.
    15. Zaproszenie nowego Użytkownika. Użytkownik ma prawo zaprosić do Konta Użytkownika innego Użytkownika. W takim przypadku jest zobowiązany podać prawidłowe dane identyfikacyjne nowego Użytkownika.

    4. OPŁATA ZA USŁUGĘ I SPOSÓB PŁATNOŚCI
    1. Płatność za Usługę. Usługa jest świadczona odpłatnie. Użytkownik zobowiązuje się płacić Dostawcy Opłatę za świadczenie Usługi.
    2. Kiedy Usługa jest bezpłatna. Wyjątek stanowi świadczenie usługi w strefie taryfowej określonej przez Cennik, który może określić, kiedy Usługa jest świadczona Użytkownikowi bezpłatnie. Gdy zostaną przekroczone warunki świadczenia bezpłatnej Usługi, Użytkownik jest informowany przy jednoczesnym zablokowaniu Konta Użytkownika.
    3. Wysokość Opłaty. Wysokość Opłaty jest ustalana zgodnie z obowiązującym Cennikiem opublikowanym na naszej stronie https://ecomail.app/cennik. Wszystkie ceny w Cenniku są podane bez VAT, który jest doliczany do podanej ceny Usługi zgodnie z obowiązującym prawem.
    4. Zmiana Cennika. Cennik może zostać jednostronnie zmieniony przez Dostawcę. Informacje o planowanej zmianie Cennika będą zawsze dostępne na naszych stronach internetowych. Planowana zmiana Cennika zostanie ogłoszona co najmniej 15 dni przed wejściem w życie tych zmian, w formie komunikatu w Koncie Użytkownika. Jeśli Użytkownik nie zgadza się na zmianę Cennika, ma prawo odstąpić od Umowy.

    5. PROGRAMY KREDYTOWE
    1. Zakup punktów. Punkty są dodawane do konta użytkownika po dokonaniu płatności za nie.
    2. Sposób korzystania z punktów. Użytkownik korzysta z punktów w zależności od wybranego rodzaju Programu Punktów. Punkty są potrącane z konta użytkownika w momencie wysyłania e-maili.
    3. Przegląd punktów. Użytkownik ma dostęp do przeglądu zakupionych punktów na swoim koncie użytkownika.
    4. Ważność punktów. Strony umowy uzgodniły, że zakupione punkty mają ograniczony okres ważności do 24 miesięcy.
    5. Przejście z Programu Saldo na Abonament (Program przedpłacony). Jeśli użytkownik przechodzi z Programu Saldo na Abonament, zgadza się na odliczenie kwoty odpowiadającej wartości opłaconych, ale jeszcze niewykorzystanych punktów w stosunku do faktury wystawionej przez Dostawcę za miesięczną opłatę ryczałtową w wybranej przez użytkownika Strefie Taryfowej.

    6. ABONAMENTY / PROGRAMY PRZEDPŁACONE
    1. Opłata ryczałtowa. Użytkownik jest zobowiązany do zapłacenia Dostawcy opłaty ryczałtowej w wysokości ustalonej zgodnie z wybranej przez Użytkownika Strefie Taryfowej.
    2. Przekroczenie pierwotnej Strefy Taryfowej. W przypadku, gdy liczba kontaktów w Bazie Danych użytkownika przekroczy granicę Strefy Taryfowej, Dostawca ma prawo zablokować dalszą realizację wysyłki poprzez zablokowanie Konta Użytkownika, dopóki Użytkownik nie zwiększy Strefy Taryfowej.
    3. Minimalny czas trwania Abonamentu (Programu Przedpłaconego). Minimalny czas trwania programu przedpłaconego wynosi:
      1. 12 kolejnych miesięcy kalendarzowych; w tym przypadku Opłata jest wymagana raz w roku kalendarzowym;
      2. 3 kolejne miesiące kalendarzowe; w tym przypadku Opłata jest wymagana raz w miesiącu kalendarzowym.
    4. Przerwanie Programu Przedpłaconego. Program Przedpłacony można przerwać raz w roku, ale nie dłużej niż na 6 miesięcy kalendarzowych.
    5. Sposób płatności Opłaty. Użytkownik ma prawo wybrać sposób płatności Opłaty za Usługę Ecomail, wyłącznie:
      1. przy użyciu elektronicznych środków płatniczych dostępnych na Koncie Użytkownika, pod warunkiem, że Użytkownik wybierze metodę płatności oznaczoną jako "płatność online kartą";
      2. w przypadku wyraźnego żądania Użytkownika (kiedy Użytkownik wybierze w Aplikacji metodę płatności "przelewem"), przelewem na konto bankowe Dostawcy, na podstawie faktury zaliczkowej z terminem płatności 14 dni od daty wystawienia. Faktura jest wysyłana e-mailem do Użytkownika w dniu jej wystawienia i uważana jest za dostarczoną w tym momencie.
  7. Termin płatności Opłaty. Użytkownik jest zobowiązany zapłacić za świadczenie Usługi Ecomail za każdy rozpoczęty Okres Rozliczeniowy (dotyczy wszystkich Pasów Taryfowych w Programach Przedpłaconych):
    1. W przypadku płatności online kartą, Dostawca ma prawo do automatycznego pobrania Opłaty za pomocą karty online, zawsze pierwszego dnia następnego Okresu Rozliczeniowego, a Użytkownik jest zobowiązany dokonać Opłaty;
    2. W przypadku płatności "przelewem", Użytkownik jest zobowiązany dokonać Opłaty najpóźniej pierwszego dnia Okresu Rozliczeniowego.
    3. Moment zapłaty Opłaty i aktywacja Usługi. Opłata jest uważana za zapłaconą, a Usługa zostanie aktywowana dla Użytkownika po wpłynięciu środków pieniężnych w uzgodnionej wysokości na konto bankowe Dostawcy.
    4. Opóźnienie w płatności Użytkownika i tymczasowa blokada Konta Użytkownika. W przypadku opóźnienia w zapłaceniu Opłaty, lub jakiejkolwiek jej części, dłużej niż 5 dni od daty jej wymagalności, Dostawca ma prawo odmówić Użytkownikowi prawa do korzystania z Aplikacji (blokowanie Konta Użytkownika) na podstawie niniejszej Umowy i przywrócić je dopiero po zapłaceniu należnej Opłaty.
    5. Przegląd płatności i dokumentów podatkowych. W przypadku, gdy Dostawca będzie zobowiązany wystawić dokument podatkowy, zostanie on wystawiony w formie elektronicznej w formacie PDF, do którego Użytkownik będzie miał dostęp na swoim Koncie Użytkownika. Przegląd płatności jest dostępny dla Użytkownika na jego Koncie Użytkownika.

    7. PRAWA I OBOWIĄZKI UŻYTKOWNIKA
    1. Zobowiązanie Użytkownika dotyczące korzystania z Aplikacji i korzystania z Usługi Ecomail. Użytkownik zobowiązuje się, że:
    2. nie podejmie działań mogących zakłócić lub uszkodzić Aplikację oraz zagrozić czy uniemożliwić świadczenie Usługi Ecomail;
    3. nie będzie próbował ani korzystał z innego interfejsu do dostępu do Usługi Ecomail niż ten udostępniony przez Dostawcę;
    4. nie udostępni żadnej trzeciej osobie wszelkich danych identyfikacyjnych i haseł niezbędnych do dostępu do Usługi Ecomail, a w przypadku wykrycia nieautoryzowanego użycia jego danych i haseł, niezwłocznie powiadomi o tym Dostawcę;
    5. wybierze hasło do Aplikacji zapewniające wysoki poziom zabezpečenia Konta Użytkownika.
    6. Weryfikacja domeny. Użytkownik zobowiązuje się do weryfikacji domeny, która będzie używana do masowej wysyłki e-maili, w szczególności Użytkownik jest zobowiązany do konfiguracji rekordów DNS zgodnie z instrukcjami Dostawcy.
    7. Treść e-maili i wiadomości SMS. Użytkownik zobowiązuje się, by treść e-maili lub SMS, które będzie wysyłał za pośrednictwem Aplikacji, była zgodna z przepisami prawa oraz niniejszą Umową. W szczególności Użytkownik zobowiązuje się, aby wiadomości:
      1. nie zawierały treści podżegających do nielegalnych działań, przestępstw lub popierających przestępczość;
      2. nie zachęcały do nadużywania substancji uzależniających czy niebezpiecznych dla życia;
      3. nie zawierały groźb wobec innych osób czy grup ludności;
      4. nie obrażały żadnej narodowości, języka, grupy etnicznej czy rasy;
      5. nie podżegały do nienawiści wobec jakiejkolwiek narodowości, grupy etnicznej, rasy czy religii;
      6. nie zawierały materiałów pornograficznych, zwłaszcza z udziałem dzieci, prezentujących przemoc czy pogardę dla ludzi;
      7. nie umożliwiały osobom poniżej 18 roku życia dostępu do materiałów pornograficznych;
      8. nie zawierały nieprawdziwych czy wprowadzających w błąd informacji szkodzących reputacji innych;
      9. nie popierały ruchów dążących do ograniczenia praw i wolności człowieka;
      10. nie naruszały praw własności intelektualnej innych osób;
      11. nie używały bez uprawnienia znaków towarowych, nazw handlowych czy oznaczeń pochodzenia należących do osób trzecich;
      12. nie promowały nielegalnych produktów i usług;
      13. nie reklamowały usług eskortowych i serwisów randkowych;
      14. nie były w jakikolwiek sposób sprzeczne z dobrymi obyczajami.
    8. Naruszenie Umowy przez Użytkownika. Nie jest to naruszeniem Umowy, jeżeli Usługa nie jest właściwie świadczona z powodu, że Użytkownik naruszył którekolwiek z warunków niniejszej Umowy. W przypadku, gdy Użytkownik naruszy obowiązki określone w art. 7.3 Umowy i/lub Treść Użytkownika jest sprzeczna z zasadami niniejszej Umowy, Dostawca ma prawo natychmiast, bez uprzedniego powiadomienia, zaprzestać świadczenia Usługi dla Użytkownika, odmówić dostępu do Aplikacji i odstąpić od niniejszej Umowy.
    9. Odszkodowanie dla Dostawcy za naruszenie obowiązku przez Użytkownika. Jeśli Użytkownik naruszy obowiązki wynikające z Umowy, jest zobowiązany do pokrycia wszystkich kosztów i wydatków poniesionych przez Dostawcę w związku z dochodzeniem roszczeń od osób trzecich wobec Dostawcy w wyniku naruszenia któregokolwiek z powyższych zobowiązań Użytkownika. Nie wpływa to na prawo Dostawcy i osób trzecich do odszkodowania za szkody (zarówno majątkowe, jak i niemajątkowe) wynikłe z naruszenia powyższego zobowiązania, które Użytkownik zobowiązuje się zapłacić Dostawcy i/lub osobom trzecim.
    10. Odszkodowanie dla Dostawcy w związku ze skargą Subskrybenta. Jeśli Dostawcy powstanie szkoda lub straty w związku ze skargami Subskrybentów (spam lub usunięcie z bazy danych Użytkownika) skierowanymi przeciwko Użytkownikowi, Użytkownik zobowiązuje się je zrekompensować.
    11. Wyposażenie techniczne Użytkownika. Użytkownik jest zobowiązany zapewnić odpowiednie wyposażenie techniczne, które pozwoli mu korzystać z funkcji Usługi zgodnie z niniejszą Umową.
  8. PRAWA I OBOWIĄZKI DOSTAWCY
    1. Użycie @domenużytkownika.pl. Dostawca ma prawo używać domeny @domenużytkownika.pl wyłącznie w celu realizacji Umowy, czyli wysyłania komunikatów handlowych drogą e-mailową.
    2. Przerwy w Usłudze i odpowiedzialność Dostawcy. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za niezamierzone przerwy w działaniu Usługi, jednakże jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań, aby w jak najkrótszym czasie przywrócić jej działanie.
    3. Kontrola Konta Użytkownika. Dostawca może, poprzez dostęp Admina do Aplikacji, kontrolować Konto Użytkownika i zawiesić Usługę w przypadku stwierdzenia naruszenia warunków tej Umowy; natychmiast informuje o tym Użytkownika.
    4. Postępowanie w przypadku awarii niezawinionych przez Dostawcę. Dostawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub tymczasowego wstrzymania świadczenia Usługi w uzasadnionych przypadkach awarii technicznych po stronie Użytkownika lub w sieci Internet. Dotyczy to w szczególności przerw w działaniu sieci Internet lub okoliczności wymagających współpracy stron trzecich.
    5. Tymczasowa utrata dostępu do Treści Użytkownika. Nie jest naruszeniem Umowy, gdy w wyniku ograniczenia lub przerwania Usługi Użytkownik tymczasowo traci dostęp do Treści Użytkownika.
    6. Dostęp poprzez API. Dostawca może umożliwić Użytkownikowi dostęp do danych Użytkownika, w tym także do danych osobowych Subskrybentów, poprzez tzw. interfejs API. W takim przypadku Użytkownik jest zobowiązany zapewnić, że dostęp do interfejsu API będą miały tylko uprawnione osoby. Dostawca nie odpowiada za żadne straty danych czy naruszenia ochrony danych osobowych w przypadku nadużycia dostępu do API, ani gdy po udostępnieniu danych za pośrednictwem API dane te zostaną wykorzystane w niewłaściwy sposób.
    7. Zapewnienie wysyłki e-maili. Dostawca jest zobowiązany zapewnić wysyłkę e-maili i/lub wiadomości SMS za pośrednictwem Usługi, nie ponosi jednak odpowiedzialności za ich dostarczenie do Subskrybentów. Również Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za dostarczenie uszkodzonej lub niekompletnej wiadomości e-mail czy SMS.
    8. Baza danych Użytkownika. Wyłącznym twórcą Bazy danych Użytkownika jest Użytkownik. Użytkownik udziela Dostawcy zgody na korzystanie z Bazy danych Użytkownika zawierającej dane zgodnie z postanowieniem § 90 ust. 2 ustawy nr 121/2000 Kodeks Autorski, w brzmieniu późniejszych przepisów, wyłącznie w celu realizacji przedmiotu niniejszej Umowy.
  9. OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI DOSTAWCY
    1. Niedostarczenie lub niekompletne dostarczenie e-maila. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za szkodę lub krzywdę, która powstanie Użytkownikowi i/lub Subskrybentom w związku z korzystaniem z Usługi, zwłaszcza jeśli chodzi o niedostarczenie lub niekompletne dostarczenie e-maila lub wiadomości SMS.
    2. Wyłączenie odpowiedzialności Dostawcy. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za kompletność i poprawność danych, które są dostarczane mu przez Użytkownika w ramach świadczenia Usługi. Dostawca również nie odpowiada za ewentualną utratę tych przekazanych danych, ich naruszenie czy zniszczenie. To wyłącznie obowiązek Użytkownika, by zapewnić odpowiednią kopię zapasową wszystkich danych i systemów przed ich przekazaniem Dostawcy do przetwarzania w ramach świadczenia Usługi, tak aby nie wyrządzić szkody nikomu.
    3. Integracja oprogramowania. Dostawca nie odpowiada za właściwości, funkcjonalność ani nieskazitelność poszczególnych programów, które dla Użytkownika integruje lub konfiguruje, aby działały z Usługą. Za to odpowiadają dostawcy innego oprogramowania, z którymi Użytkownik musi zawrzeć umowę.
    4. Wyłączenie odpowiedzialności Dostawcy za szkodę wynikłą z koniecznego serwisu. Użytkownik jest świadomy i akceptuje fakt, że Dostawca nie odpowiada za ewentualne straty finansowe Użytkownika spowodowane wstrzymaniem Usługi z powodu jej aktualizacji lub koniecznego serwisu.
    5. Ograniczenie lub uniemożliwienie Usługi niezależne od woli Dostawcy. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za uniemożliwienie lub ograniczenie korzystania z Usługi przez Użytkownika z powodu jakichkolwiek okoliczności technicznych, które Dostawca nie jest w stanie kontrolować, lub których rozwiązanie wymaga współpracy stron trzecich.
    6. Limitacja odszkodowania. W przypadku, gdyby Dostawca był zobowiązany do wypłaty odszkodowania za szkodę lub krzywdę, która mogła powstać w związku ze szkodą, odpowiada maksymalnie do kwoty Opłaty zapłaconej przez Użytkownika za ostatnie 6 miesięcy. Do limitu odszkodowania wlicza się również szkodę powstałą po zakończeniu tej Umowy.

    10. SIŁA WYŻSZA
    1. Warunki odwołania się do siły wyższej. Strony umowy nie ponoszą odpowiedzialności za naruszenie zobowiązań wynikających z niniejszej Umowy, jeżeli zostało to spowodowane siłą wyższą, chyba że Umowa stanowi inaczej. Siłą wyższą rozumie się każdą przeszkodę, która wystąpiła niezależnie od woli strony zobowiązanej do wykonania i uniemożliwia jej spełnienie zobowiązania, jeśli nie można racjonalnie zakładać, że strona zobowiązana mogłaby uniknąć lub pokonać tę przeszkodę lub jej skutki, oraz że w momencie powstania zobowiązania przewidywała taką przeszkodę. Odpowiedzialność nie jest wyłączona, jeśli przeszkoda wystąpiła w momencie, gdy strona zobowiązana była już w zwłoce ze spełnieniem swojego zobowiązania, lub wynikła z jej sytuacji ekonomicznej. Skutki wyłączające odpowiedzialność ograniczone są wyłącznie do okresu trwania przeszkody, z którą są one związane.

    11. SERWIS KONIECZNY
    1. Serwis Konieczny. Nie jest naruszeniem niniejszej Umowy, jeśli Usługa nie jest świadczona z powodu koniecznego serwisu. Konieczny serwis zazwyczaj jest wcześniej ogłaszany za pośrednictwem Konta Użytkownika.
    2. Powiadomienie o serwisie koniecznym serwisie. Użytkownik jest zobowiązany zaakceptować krótkoterminową przerwę w świadczeniu Usługi polegającą na jej ograniczeniu lub przerwaniu. O tym Użytkownik zazwyczaj zostanie powiadomiony za pośrednictwem interfejsu Aplikacji lub poprzez e-mail co najmniej 12 godzin przed jej realizacją. W takim powiadomieniu Dostawca wskaże rodzaj serwisu oraz przewidywany czas rozpoczęcia i zakończenia prac.
    3. Aktualizacje. Oprócz koniecznego serwisu, Dostawca przeprowadza również bezpłatne aktualizacje Aplikacji. Celem tych aktualizacji jest poprawa świadczenia Usługi oraz ułatwienie jej obsługi w Koncie Użytkownika. Dostawca ma także prawo ograniczyć lub wstrzymać świadczenie Usługi na czas niezbędny do przeprowadzenia aktualizacji. Dostawca zazwyczaj informuje Użytkownika o aktualizacjach za pośrednictwem interfejsu Konta Użytkownika lub poprzez e-mail.
    4. Niezamierzone przerwy w świadczeniu Usługi. Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za niezamierzone przerwy w działaniu Usługi. Jednakże Dostawca jest zobowiązany dołożyć wszelkich starań, aby jak najszybciej przywrócić świadczenie Usługi.
      12. USTERKI USŁUGI
      1. Prawo w przypadku wystąpienia Usterek. Jeśli Usługa zostanie dostarczona w wadliwy sposób lub nie zostanie dostarczona Użytkownikowi zgodnie z niniejszą Umową, Użytkownik ma prawo złożyć reklamację dotyczącą usterek w świadczeniu Usługi.
      2. Termin zgłaszania reklamacji. Reklamację dotyczącą Usterek należy złożyć na piśmie, najpóźniej w ciągu dwóch (2) dni od momentu, gdy Użytkownik zauważył braki w Usłudze, ale nie później niż w ciągu 24 godzin od momentu ponownego uruchomienia Usługi, na adres e-mail pomoc@ecomail.app. Reklamacje złożone później nie będą akceptowane przez Dostawcę, a Użytkownik traci prawo do jakiejkolwiek rekompensaty.
      3. Treść reklamacji. W reklamacji Użytkownik jest zobowiązany podać swoją identyfikację, szczegółowy opis powodów reklamacji oraz czas ich wystąpienia, ewentualnie czas ponownego uruchomienia Usługi.
      4. Rozpatrzenie reklamacji. Dostawca jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację Użytkownika najpóźniej w ciągu trzydziestu (30) dni od jej otrzymania. Jeśli reklamacja jest uzasadniona, Użytkownik ma prawo do rekompensaty za wadliwie dostarczoną Usługę. Złożona reklamacja nie wpływa na termin płatności Wynagrodzenia.
      13. OGRANICZENIE LUB ZAWIESZENIE ŚWIADCZENIA USŁUGI
      1. Ograniczenie lub zawieszenie Usługi. Dostawca zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub zawieszenia świadczenia Usługi Użytkownikowi, jeśli Dostawca uzna, że zachodzi naruszenie warunków niniejszej Umowy lub przepisów prawa. Takie decyzje zostaną dostarczone Użytkownikowi najpóźniej w momencie, gdy ograniczenie lub zawieszenie Usługi stanie się skuteczne, jako załącznik do e-maila lub w innej formie trwałego nośnika informacji (zazwyczaj 15 dni wcześniej). Dostawca nie musi dostarczać uzasadnienia, zwłaszcza jeśli jest w stanie udowodnić, że Użytkownik wielokrotnie naruszał niniejszą Umowę, co doprowadziło do zakończenia świadczenia Usługi.
      2. Wyjątki z obowiązku informacyjnego. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Dostawca nie jest zobowiązany informować Użytkownika o decyzji o ograniczeniu lub zawieszeniu Usługi co najmniej piętnaście (15) dni wcześniej, pod warunkiem, że:
      1. Dostawcy podlega obowiązek prawny lub regulacyjny wymagający zakończenia świadczenia Usług dla pewnego przedsiębiorcy w sposób, który nie pozwala mu na zachowanie terminu powiadamiania;
      2. Dostawca wykorzystuje prawo do natychmiastowego zakończenia świadczenia usług z ważnego powodu zgodnie z prawem czeskim lub polskim, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej; lub
      3. Dostawca jest w stanie udowodnić, że dotknięty przedsiębiorca wielokrotnie naruszał obowiązujące warunki świadczenia Usługi, co doprowadziło do zakończenia świadczenia Usługi.

      3. Zakończenie świadczenia Usługi. Dostawca zastrzega sobie prawo do trwałego uniemożliwienia dostępu do Usługi w dowolnym momencie. W takim przypadku Dostawca jest zobowiązany uzasadnić swoją decyzję w terminie co najmniej trzydziestu (30) dni przed jej wejściem w życie. Uzasadnienie zostanie dostarczone jako załącznik do e-maila lub w innej formie trwałego nośnika informacji. Jednocześnie Dostawca zapewni dostęp do wszelkich danych Użytkownika lub danych osobowych powstałych w związku ze świadczeniem Usługi.

    14. CZAS TRWANIA I MOŻLIWOŚCI ZAKOŃCZENIA UMOWY
    1. Czas trwania Umowy. Niniejsza Umowa jest zawierana na czas nieokreślony od momentu rejestracji Użytkownika w Serwisie.
    2. Wypowiedzenie Umowy. Zarówno Dostawca, jak i Użytkownik mają prawo jednostronnie wypowiedzieć niniejszą Umowę bez podania przyczyny. Umowa uważana jest za zakończoną ostatniego dnia Okresu Fakturowania, w którym wypowiedzenie zostało doręczone drugiej stronie kontraktu.
    3. Domyślne zakończenie Umowy. Umowę uważa się za zakończoną po upływie dwóch (2) lat od ostatniego logowania do Konta Użytkownika. W takim przypadku Dostawca ma prawo usunąć Konto Użytkownika wraz z jego zawartością i Bazą Danych.
    4. Utrata zdolności do świadczenia Usługi. Użytkownik zgadza się, że w przypadku, gdy Dostawca straci zdolność do świadczenia Usługi bez swojej winy, na przykład z powodu zmiany przepisów prawa, Umowa jest uważana za zakończoną w tym momencie, co nie jest uznawane za naruszenie niniejszej Umowy.
    5. Istotne naruszenie Umowy. Dostawca ma prawo ograniczyć lub nie świadczyć Usługi oraz zablokować Konto Użytkownika wraz z jego zawartością i natychmiast odstąpić od Umowy, gdy stwierdzi jej istotne naruszenie. Za istotne naruszenie Umowy uważa się w szczególności:
      1. działanie Użytkownika, które może w jakikolwiek sposób zagrozić oprogramowaniu niezbędnemu do świadczenia Usługi;
      2. działanie Użytkownika polegające na próbie obejścia Cennika (np. podział Bazy Danych w celu utworzenia wielu darmowych Kont Użytkowników lub dzielenie Bazy Danych w celu obniżenia Stawki Taryfowej);
      3. jeśli Użytkownik zaimportował Bazę Danych, która zawiera więcej niż 5% nieistniejących adresów e-mail;
      4. jeśli Użytkownik używał Danych Osobowych Odbiorców, do których przetwarzania nie ma prawnego uzasadnienia;
      5. jeśli Użytkownik rozpowszechniał komunikaty handlowe, które zostały oznaczone przez Odbiorców jako Spam w skali przekraczającej 0,05%;
      6. jeśli Użytkownik utworzył Konto Użytkownika, które może wywołać oburzenie lub jest w jakikolwiek sposób sprzeczne z zasadami moralnymi lub etycznymi określonymi w Kodeksie Etyki Dostawcy;
      7. jakiekolwiek działania Użytkownika sprzeczne z niniejszą Umową;
      8. jeśli Użytkownik korzystał z Usługi w sposób, który może zaszkodzić Dostawcy, i/lub próbował nadużyć, zablokować, zmodyfikować lub w jakikolwiek inny sposób zmieniać jakąkolwiek część świadczonej Usługi;
      9. jeśli Użytkownik próbował zdobyć nazwy użytkowników i/lub hasła innycth Użytkowników Usługi;
      10. jeśli Użytkownik próbował używać Usługi lub Konta Użytkownika do udostępniania lub wymiany danych za pośrednictwem technologii Peer To Mail (np. peer2mail, OpenP2M itp.);
      11. jeśli Użytkownik podczas świadczenia Usługi próbował używać Bazy Danych użytkownika, do której nie ma prawnej podstawy do przetwarzania Danych Osobowych Odbiorców.
    6. Opłata już dokonana a istotne naruszenie Umowy. W przypadku zakończenia niniejszej Umowy zgodnie z pkt 14.5 tej Umowy, Użytkownik nie ma prawa do zwrotu proporcjonalnej części już opłaconej Opłaty za korzystanie z Usługi.

    15. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
    1. Umowa przetwarzania danych. Ochrona danych osobowych jest uregulowana w umowie przetwarzania danych, która stanowi załącznik nr 1 i jest integralną częścią niniejszej Umowy. 2. Zasady przetwarzania danych osobowych. Ochrona danych osobowych ze strony Dostawcy jest opisana w Zasadach przetwarzania danych osobowych.
    16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
    1. Oświadczenie stron umowy. Żadna ze stron nie jest w stosunku do drugiej strony słabszą stroną, w pełni rozumie treść niniejszej Umowy i całkowicie akceptuje wszystkie ryzyka, w tym ryzyko zmiany okoliczności, zmian poziomu cen, kursów walut i zmian stóp procentowych, akceptuje zobowiązania określone w tej Umowie, nie uważa wzajemnych praw i obowiązków za nienależycie niezrównoważone i ponosi ryzyko zmiany okoliczności.
    2. Klauzula salwatoryjna. W przypadku nieważności lub nieskuteczności lub pozornej skuteczności któregokolwiek postanowienia Umowy strony podejmą wszelkie niezbędne kroki, aby zastąpić takie nieważne, nieskuteczne lub pozornie skuteczne postanowienie innym, które będzie ważne, skuteczne i egzekwowalne oraz będzie odpowiadać celowi zastępowanego postanowienia oraz całej Umowie.
    3. Porządek prawny. W sprawach szczególnie nieuregulowanych w tej Umowie obowiązują ogólnie obowiązujące przepisy prawa. Umowa podlega i będzie interpretowana zgodnie z prawem czeskim lub polskim, w szczególności ustawą nr 89/2012 Kodeks cywilny w brzmieniu obowiązującym. Strony uzgodniły, że praktyki handlowe nie mają pierwszeństwa przed żadnymi postanowieniami prawa, nawet przed postanowieniami prawa, które nie mają charakteru przymusowego.
    4. Negocjacje w celu zawarcia ugody. Strony zobowiązują się rozstrzygać wszelkie spory, które mogą między nimi powstać w związku z realizacją lub interpretacją niniejszej Umowy, poprzez negocjacje mające na celu osiągnięcie wzajemnego porozumienia.
    5. Zasady zmiany umowy. Niniejsza Umowa może być zmieniana lub rozwiązana jedynie na piśmie, chyba że w niniejszej Umowie postanowiono inaczej.
    6. Oświadczenie o sukcesji prawnej. Strony oświadczają i zgadzają się, że prawa i obowiązki wynikające z niniejszej Umowy, w przypadku jej wygaśnięcia lub jakichkolwiek innych okoliczności prawnych prowadzących do przeniesienia praw i obowiązków, przechodzą na ich prawnych następców.
    7. Ważność i skuteczność. Umowa wchodzi w życie i staje się skuteczna w dniu jej zawarcia. Umowa jest zawierana za pośrednictwem sieci internetowej, poprzez wysłanie rejestracji Użytkownika lub naciśnięcie przycisku "zgadzam się" w koncie Użytkownika.

Załącznik nr 1 do Umowy na świadczeni Usługi Ecomail oraz warunkach korzystania z Usługi Ecomail

UMOWA O UREGULOWANIE PRAW I OBOWIĄZKÓW STRONY PRZETWARZAJĄCEJ DANE OSOBOWE (zwana dalej "Umową przetwarzania danych") została zawarta poniżej wymienionego dnia w trybie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., dotyczącego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (dalej zwane "Umową") pomiędzy:

ECOMAIL.CZ, s.r.o., nr identyfikacyjny: 027 62 943, z siedzibą przy ul. Na Zderaze 1274/15, 120 00 Praga 2, reprezentowaną przez Ing. Jakuba Stupkę, pełnomocnika, zarejestrowaną w rejestrze handlowym prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, dział C, wpis 223183,

(zwaną dalej "Przetwarzającym"), z jednej strony, oraz

Użytkownikiem

(zwanym dalej "Administrator"), z drugiej strony,

(Administrator i Przetwarzający dalej razem jako "Strony umowy" oraz każdy z osobna jako "Strona umowy").

MAJĄC NA UWADZE, ŻE:

i. Przetwarzający jest dostawcą usługi poprzez swoją aplikację internetową dostępną na stronie https://www.ecomail.app, na podstawie Umowy o świadczenie Usługi Ecomail zawartej pomiędzy Stronami umowy;

ii. Administrator jest zarejestrowanym Użytkownikiem usług świadczonych przez aplikację Ecomail i korzysta z Usługi Ecomail w celu rozsyłania komunikatów handlowych;

iii. podczas realizacji praw i obowiązków wynikających z Umowy o świadczenie Usługi Ecomail dochodzi do przetwarzania Danych Osobowych;

iv. na podstawie obowiązujących przepisów prawnych regulujących ochronę Danych Osobowych, tj. w szczególności ustawy nr 101/2000 Sb., o ochronie danych osobowych, w obecnie obowiązującej wersji, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 ("RODO"), Administrator jest zobowiązany zawrzeć z Przetwarzającym pisemną umowę o przetwarzaniu danych osobowych;

v. Strony umowy postanowiły w celu zapewnienia ochrony Danych Osobowych podczas ich przetwarzania w ramach realizacji przedmiotu Umowy o świadczenie usług Ecomail, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO w połączeniu z ustawą o przetwarzaniu danych osobowych, zawrzeć niniejszą Umowę.

  1. Przedmiot umowy
  2. Przedmiotem niniejszej Umowy jest określenie odpowiedzialności Stron umowy za spełnianie obowiązków związanych z przetwarzaniem Danych Osobowych, które Strony umowy uzyskują w związku z realizacją zobowiązań wynikających z Umowy o świadczenie Usługi Ecomail, jak również regulacja wzajemnych praw i obowiązków z tym związanych.
  3. Celem niniejszej Umowy jest zapewnienie ochrony Danych Osobowych podczas ich przetwarzania w ramach realizacji przedmiotu Umowy o świadczenie usług Ecomail.
  4. Przetwarzający będzie świadczyć Administratorowi usługi zgodnie z Umową o świadczenie Usługi Ecomail, podczas których dochodzi do przetwarzania Danych Osobowych. W szczególności będzie mu powierzona Baza Danych oraz Zawartość użytkownika.
    2. Typ danych osobowych i kategorie podmiotów danych
    1. Administrator może do Aplikacji Usługi Ecomail załadować Bazę Danych, która zawiera następujące kategorie danych osobowych (w Aplikacji pola wstępnie ustawione):
      Adres e-mail, imię, nazwisko, telefon komórkowy, adres pocztowy, tytuł akademicki, imieniny według imienia, data urodzenia.
      2. Administrator może w Aplikacji dodać własne pola i rozpocząć przetwarzanie własnych kategorii Danych Osobowych, które uważa za niezbędne do realizacji celu Umowy.
      3. Administrator może następnie w Aplikacji przetwarzać dodatkowe dane, które można przypisać do podmiotów danych:

Adres IP, płeć, historia zakupów, aktywność Odbiorcy na stronie internetowej Użytkownika (śledzenie na stronie, wskaźnik kliknięć, wskaźnik otwarć, dostarczone e-maile, wyrejestrowani użytkownicy, skargi na spam, typ przeglądarki, typ skrzynki pocztowej).

3. Charakter i cel przetwarzania

  1. Celem przetwarzania powyżej wymienionych kategorii Danych Osobowych jest wysyłanie e-maili (w tym transakcyjnych) do skrzynki Odbiorcy, wysyłanie wiadomości SMS, zbieranie i rejestrowanie Danych Osobowych, w tym zakupowej historii transakcji Odbiorcy lub jego zachowania i reakcji na wysyłane komunikaty handlowe, statystyki oraz ich analiza.
  2. Prawa i obowiązki Administratora
    1. Administrator zobowiązuje się, że w odniesieniu do Zawartości użytkownika spełnia wszystkie obowiązki wynikające z RODO oraz innych przepisów prawnych.
    2. Administrator jest zobowiązany w Aplikacji Ecomail przechowywać i pracować wyłącznie z aktualnymi i prawdziwymi Danymi Osobowymi, dla których będzie posiadał w każdych okolicznościach ważną podstawę prawną (np. zgoda lub uzasadniony interes).
    3. Administrator oświadcza i zobowiązuje się, że spełnia warunki obowiązku informacyjnego wobec podmiotów danych i prawidłowo prowadzi rejestr czynności przetwarzania zgodnie z art. 30 RODO.
    4. Administrator deklaruje, że podjął wszystkie środki organizacyjne w celu załatwiania wniosków i realizacji praw podmiotów danych.
    5. Administrator nie załaduje do Aplikacji żadnych Danych Wrażliwych, chyba że uzgodni to wcześniej z Przetwarzającym.
    6. Administrator oświadcza, że starannie rozważył wybrane kategorie Danych Osobowych i przetwarza tylko te kategorie, które są niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
    7. Administrator może w Aplikacji korzystać z funkcji śledzenia online, śledząc ruch Odbiorcy na swojej stronie internetowej. W przypadku korzystania z tej funkcji Aplikacji Ecomail, Administrator ma obowiązek zapewnić odpowiednią podstawę prawną do przetwarzania Danych Odbiorcy i/lub spełnić odpowiedni obowiązek informacyjny.
    8. Administrator odpowiada za zapewnienie odpowiedniej podstawy prawnej do przetwarzania i/lub prawidłowe spełnienie obowiązku informacyjnego dla każdego właściwego celu przetwarzania dostępnego w Aplikacji.
    9. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu (np. ze względu na zmiany legislacyjne, decyzje organów państwowych itp.) zachodzi potrzeba zmiany uzgodnionych zasad realizacji przedmiotu niniejszej Umowy, Administrator zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Przetwarzającego. Strony umowy są zobowiązane w takim przypadku rozpocząć negocjacje dotyczące zmiany niniejszej Umowy.
  3. Okres przetwarzania
    1. Niniejsza Umowa Przetwarzania jest zawierana na czas trwania Umowy o świadczenie usług Ecomail.
    2. W przypadku wygaśnięcia Umowy o świadczenie usług Ecomail, Administrator ma prawo usunąć Zawartość użytkownika z Aplikacji. Przetwarzający ma prawo usunąć Zawartość Użytkownika nie wcześniej niż po upływie 60 dni od daty zakończenia Umowy o świadczenie Usługi Ecomail.
    3. Przetwarzający usunie całe Konto Użytkownika wraz z jego Zawartością po upływie 4 lat od zakończenia Umowy o świadczenie usług Ecomail, chyba że dalsze przetwarzanie będzie niezbędne, lub będzie to uzasadnione interesem lub inną podstawą prawną.
  4. Prawa i obowiązki Przetwarzającego
    1. Przetwarzający przetwarza Dane Osobowe wyłącznie na podstawie udokumentowanych instrukcji Administratora, przez okres trwania Umowy o świadczenie usług Ecomail.
    2. Przetwarzający przetwarza Dane Osobowe przestrzegając wszystkich obowiązków ustawowych, w szczególności RODO oraz innych przepisów prawnych dotyczących ochrony Danych Osobowych.
    3. Przetwarzający przetwarza w odniesieniu do określonych podmiotów danych tylko takie Dane Osobowe, w zakresie i w celu niezbędnym do realizacji Umowy o świadczenie usług Ecomail.
    4. Po zakończeniu Umowy o świadczenie usług Ecomail, Przetwarzający, zgodnie z decyzją Administratora, albo usunie wszystkie Dane Osobowe, albo w inny techniczny sposób usunie je z własnych systemów informacyjnych lub baz danych, albo zwróci je Administratorowi. Nie dotyczy to sytuacji, gdy Przetwarzający posiada inny ustawowy powód do przetwarzania niektórych kategorii Danych Osobowych.
    5. Przetwarzający zobowiązuje się chronić, a także podejmować wszelkie możliwe kroki w celu zapobiegania nieuprawnionemu dostępowi, kopiowaniu, modyfikacji, przechowywaniu, reprodukcji, publikacji lub dystrybucji Danych Osobowych.
    6. Przetwarzający ma prawo usunąć z Bazy danych użytkownika takich Odbiorców, którzy kontaktują się bezpośrednio z Przetwarzającym z prośbą o usunięcie z Bazy danych lub jeśli według Odbiorcy jest to spam. Ma to zastosowanie nawet bez wcześniejszej zgody Administratora.
    7. Przetwarzający ma prawo przetwarzać Dane Osobowe Użytkowników w roli Administratora Danych Osobowych, na podstawie własnych uzasadnionych interesów w celu rozwijania nowych funkcji aplikacji, świadczenia wsparcia serwisowego, zarządzania Kontami Użytkowników oraz promowania własnych usług i Aplikacji.
  5. Gwarancje technicznego zabezpieczenia ochrony Danych Osobowych
    1. Biorąc pod uwagę stan techniki, koszty realizacji, charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania Danych Osobowych oraz różnorodne prawdopodobieństwo i waga ryzyk dla praw i wolności osób fizycznych, Przetwarzający wdroży odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić poziom zabezpieczenia odpowiadający danemu ryzyku.
    2. Przetwarzający uwzględnia ryzyka związane z przetwarzaniem Danych Osobowych, w szczególności przypadkowe lub niezgodne z prawem zniszczenie, utrata, modyfikacja, kopiowanie, kradzież, nieautoryzowane udostępnienie przekazywanych, przechowywanych lub w inny sposób przetwarzanych Danych Osobowych, lub nieautoryzowany dostęp do nich.
    3. Przetwarzający przyjmuje do wiadomości, że przetwarzanie Danych Osobowych na mocy niniejszej Umowy może być realizowane wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej lub w krajach zapewniających odpowiedni poziom ochrony na podstawie decyzji Komisji Europejskiej.
      8. Pracownicy Przetwarzającego i inne osoby
  6. Przetwarzający zapewni, aby osoby uprawnione do przetwarzania Danych Osobowych zobowiązały się do zachowania poufności lub aby były one objęte statutowym obowiązkiem zachowania poufności.
  7. Przetwarzający ma prawo powierzyć przetwarzanie innemu przetwarzającemu, z czym Administrator wyraźnie wyraża zgodę. Jeśli Przetwarzający angażuje innego przetwarzającego w celu przeprowadzenia pewnych działań przetwarzania Danych Osobowych w imieniu Administratora, muszą być narzucone temu dodatkowemu przetwarzającemu, na podstawie umowy lub innego aktu prawnego, te same obowiązki dotyczące ochrony Danych Osobowych, które są uzgodnione między Administratorem a Przetwarzającym, w szczególności zapewnienie odpowiednich gwarancji dotyczących wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie Danych Osobowych spełniało wymogi przepisów prawnych oraz zasady i warunki postępowania z Danymi Osobowymi, które Strony zobowiązały się przestrzegać. Jeśli dodatkowy przetwarzający nie wypełnia swoich obowiązków w zakresie ochrony Danych Osobowych, pierwotny Przetwarzający wciąż w pełni odpowiada przed Administratorem za spełnienie obowiązków tego dodatkowego przetwarzającego.
  8. W świadczeniu usług Ecomail zaangażowani są przetwarzający, których lista jest częścią Zasad przetwarzania danych osobowych. Z wszystkimi przetwarzającymi Przetwarzający zawarł pisemną umowę. Jeśli Przetwarzający będzie angażować innych przetwarzających, informuje o tym Administratora przed tą zmianą. W przypadku, gdy Użytkownik nie zgadza się na zaangażowanie nowego przetwarzającego, może zgłosić sprzeciw najpóźniej w ciągu 5 dni od otrzymania powiadomienia od Przetwarzającego.
  9. Współpraca Przetwarzającego
    1. Przetwarzający zapewnia współpracę Administratorowi, stosując odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, w miarę możliwości, aby spełnić obowiązek Administratora odpowiadania na wnioski dotyczące realizacji praw podmiotów danych. Przetwarzający odpowiada w terminie 14 dni.
    2. Przetwarzający dostarcza w Aplikacji narzędzia, które umożliwiają realizację wniosków dotyczących praw podmiotów danych. Jeśli Aplikacja nie pozwala na realizację tych wniosków, Przetwarzający zapewnia Administratorowi współpracę w ich realizacji.
    3. Przetwarzający współpracuje z Administratorem w celu zapewnienia zgodności z obowiązkami dotyczącymi zabezpieczenia Danych Osobowych (np. zgłaszanie naruszeń tego zabezpieczenia organowi nadzorczemu lub informowanie podmiotów danych), biorąc pod uwagę charakter przetwarzania i informacje dostępne dla Przetwarzającego.
    4. Przetwarzający dostarcza Administratorowi, na podstawie pisemnej prośby, wszelkie informacje niezbędne do potwierdzenia, że Przetwarzający spełnił wszystkie obowiązki nałożone na niego przez tę Umowę lub przepisy prawne, oraz umożliwia przeprowadzanie audytów, w tym inspekcji, prowadzonych przez Administratora lub innego audytora wyznaczonego przez Administratora, i współpracuje przy tych audytach.
    5. Przetwarzający niezwłocznie informuje Administratora, jeśli jego zdaniem pewne instrukcje Administratora naruszają przepisy prawne dotyczące ochrony Danych Osobowych.
    6. Przetwarzający niezwłocznie informuje Administratora o wszystkich okolicznościach dotyczących naruszenia obowiązków przy przetwarzaniu i ochronie Danych Osobowych. W takim przypadku Przetwarzający podejmuje jak najszybciej wszystkie niezbędne środki w celu zapewnienia ochrony Danych Osobowych, a następnie działa zgodnie z instrukcjami Administratora, jeśli zostaną mu przekazane.
    7. W przypadku wszczęcia postępowania przez organ administracji państwowej w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych przez Przetwarzającego, Przetwarzający zapewnia Administratorowi pełną współpracę w tych postępowaniach.
    8. Przetwarzający regularnie sprawdza funkcjonowanie i skuteczność swoich systemów kontroli wewnętrznej i zarządzania ryzykiem, w tym zarządzania ryzykiem wystąpienia zdarzeń nadzwyczajnych, które mogłyby mieć znaczący negatywny wpływ na prawidłowe przetwarzanie Danych Osobowych.
    9. Przetwarzający, na wniosek Administratora, udostępnia i dostarcza Administratorowi wszelkie informacje dotyczące przetwarzania Danych Osobowych i umożliwia organowi administracyjnemu prowadzenie nadzoru nad Administratorem.
  10. Postanowienia końcowe
    1. W sprawach szczególnie nieuregulowanych w niniejszej Umowie obowiązują ogólnie obowiązujące przepisy prawne. Umowa podlega i będzie interpretowana zgodnie z porządkiem prawnym Republiki Czeskiej, w szczególności zgodnie z ustawą nr 89/2012, kodeksem cywilnym, w brzmieniu późniejszych przepisów. Strony uzgodniły, że praktyki handlowe nie mają pierwszeństwa przed żadnymi postanowieniami ustawy, nawet przed postanowieniami ustawy, które nie mają mocy przymusowej.
    2. Strony zobowiązują się rozstrzygać wszelkie spory, które mogą między nimi powstać w związku z wykonywaniem lub interpretacją niniejszej Umowy, poprzez negocjacje i wzajemne porozumienie.
    3. Niniejsza Umowa Przetwarzająca jest sporządzona na piśmie, zawarta jako Załącznik nr 1 do Ogólnych Warunków Handlowych świadczenia usługi Ecomail, w momencie zakończenia procesu rejestracji do Konta Użytkownika lub naciśnięciem przycisku "zgadzam się" w Koncie Użytkownika.