W e‑mail marketingu automatyzacja oznacza automatycznie wysyłaną kampanię. Nie jest ona wyzwalana przez kliknięcie przycisku „Wyślij kampanię”, jak w przypadku zwykłych kampanii, ale uruchamia się automatycznie na podstawie wybranego impulsu. Impulsem tym może być na przykład zapisanie się kontaktu do odbioru newslettera, fakt, dokonał zakupu, dodał przedmiot do koszyka itp.
Wykorzystanie automatyzacji w e‑mail marketingu
Zautomatyzowana kampania jest często bardziej spersonalizowana, a także reaguje na zachowanie kontaktów, więc zazwyczaj jest bardziej skuteczna. Jest to zatem dobre narzędzie do nawiązywania i utrzymywania relacji z kontaktami.
W Ecomail możesz skonfigurować automatyzację dokładnie dopasowaną do swoich potrzeb. Ponadto, aby maksymalnie ułatwić Ci pracę, w aplikacji przygotowaliśmy gotowe scenariusze najpopularniejszych kampanii. Należą do nich:
Podziękowanie za zapis do newslettera
Życzenia urodzinowe
Opuszczony koszyk
Reaktywacja kontaktów
…i inne.
Zaletą automatyzacji jest to, że konfiguruje się ją raz, a następnie działa i generuje wyniki bez dodatkowego nakładu pracy. Zaleca się jednak sprawdzanie działania automatyzacji raz na jakiś czas, przeglądanie raportów i optymalizowanie automatyzacji w razie potrzeby.
Inne źródła