słowniczek marketingowy

Co to jest Benchmark

Powrót do słowniczka

Benchmarking to proces porównywania wyników, rezultatów lub procedur z najlepszymi standardami w branży lub z konkurencją. Celem jest identyfikacja mocnych i słabych stron oraz poszukiwanie możliwości poprawy. Przykładowo, w Ecomail możesz porównywać wyniki swoich newsletterów.

Jak działa benchmark?

Firmy zbierają dane dotyczące swojej wydajności (np. kampanii) i porównują je z wartościami referencyjnymi, standardami branżowymi lub wynikami liderów rynku. Mogą to być wskaźniki finansowe, procesy biznesowe, kampanie marketingowe lub parametry techniczne produktów.

Rodzaje benchmarkingu:

  • Benchmarking wewnętrzny – porównanie między zespołami lub oddziałami w ramach jednej organizacji.

  • Benchmarking konkurencyjny – porównanie z bezpośrednimi konkurentami.

  • Benchmarking funkcjonalny – porównanie z firmami z innych branż, ale o porównywalnych procesach.

  • Benchmarking generyczny – porównanie ogólnych wskaźników w różnych branżach.

Korzyści z benchmarkingu:

  • Lepsze zrozumienie własnej wydajności

  • Inspiracja sprawdzonymi praktykami

  • Odkrywanie słabych punktów i możliwości

  • Wsparcie strategicznego podejmowania decyzji

  • Zwiększenie konkurencyjności

Gdzie jest stosowany?

W marketingu lub e‑mail marketingu, produkcji, IT, HR, finansach i innych obszarach, w których ważne jest monitorowanie i poprawianie wydajności w oparciu o dane.

Benchmark w Ecomail

Funkcja Benchmark umożliwia porównanie wyników Twoich kampanii ze średnimi wynikami innych użytkowników Ecomail. W ten sposób łatwo sprawdzisz, jak wypadasz na tle innych firm z Twojej branży i gdzie jest miejsce na poprawę. Porównanie odbywa się całkowicie anonimowo.