słowniczek e‑mail
marketingowych terminów

Co to jest Click rate

Powrót do słowniczka

Współczynnik klikalności (z angielskiego Click Rate) to wskaźnik wykorzystywany w marketingu cyfrowym do pomiaru skuteczności kampanii online, zwłaszcza newsletterów lub reklam. Wskazuje on, ilu użytkowników kliknęło dany link lub reklamę w stosunku do całkowitej liczby wyświetleń lub liczby dostarczonych wiadomości e‑mail.

Zazwyczaj współczynnik klikalności wyrażany jest w procentach. Na przykład, jeśli 1000 użytkowników widziało reklamę i 50 z nich ją kliknęło, współczynnik klikalności wynosi 5 %. Wybrane narzędzia do e‑mail marketingu zawierają tzw. mapę klikalności, która pokazuje, które linki w biuletynie były najczęściej klikane. 

Click rate zapewnia przegląd tego, jak atrakcyjna jest reklama, link lub kampania e‑mailowa dla użytkowników. Wysoki współczynnik klikalności oznacza zazwyczaj, że treść jest trafna, interesująca i dobrze ukierunkowana. Niski współczynnik klikalności wskazuje na potrzebę edycji, na przykład tekstu, grafiki lub targetowania. 

Korzystanie z click rate pomaga marketerom optymalizować kampanie, lepiej docierać do odbiorców i osiągać lepsze wyniki kampanii przy niższych kosztach.