słowniczek marketingowy

Co to jest Grywalizacja

Powrót do słowniczka

Grywalizacja, gamifikacja ‑ to wykorzystanie elementów i zasad gier w środowisku niebędącym grą w celu zwiększenia motywacji, zaangażowania i aktywności użytkowników. Zazwyczaj są to elementy takie jak punkty, odznaki, rankingi, poziomy, misje lub wyzwania, które sprawiają, że zwykłe czynności stają się bardziej zabawne i wciągające.

Gdzie stosuje się gamifikację?

Gamifikacja jest wykorzystywana w takich obszarach jak marketing, e‑commerce, edukacja, HR, obsługa klienta czy aplikacje mobilne. Pomaga firmom zwiększyć konwersję, retencję klientów lub motywację pracowników.

Korzyści płynące z grywalizacji:

  • Zwiększenie zaangażowania użytkowników i lojalności

  • Wyższy współczynnik konwersji

  • Wspieranie interakcji i ponownego korzystania

  • Bardziej zabawne doświadczenia użytkownika

  • Lepsze uczenie się i zapamiętywanie informacji

  • Wyższy wskaźnik realizacji zadań lub procesów zakupowych

Jak działa grywalizacja?

Grywalizacja wykorzystuje zasady znane ze świata gier, takie jak osiąganie celów, natychmiastowa informacja zwrotna, rywalizacja i nagrody. Elementy te wspierają wewnętrzną i zewnętrzną motywację użytkownika oraz zwiększają jego aktywność w ramach strony internetowej, aplikacji lub innej platformy cyfrowej.