słowniczek e‑mail
marketingowych terminów

Co to jest Raporty / analityka

Powrót do słowniczka

Raporty i analityka są kluczowymi narzędziami do monitorowania, ocenyinterpretacji danych w obszarach takich jak marketing, sprzedaż, finanse czy operacje. Zapewniają one przegląd danych w danym okresie czasu lub konkretnego procesu, podczas gdy analityka sięga głębiej i koncentruje się na znajdowaniu wzorców, relacji i ważnych spostrzeżeń, które pomagają w podejmowaniu strategicznych decyzji.


Raporty są zwykle prezentowane w formie wizualnej, takiej jak tabele, wykresy lub pulpity nawigacyjne, co ułatwia szybkie zrozumienie wyników. Mogą koncentrować się na różnych metrykach i kluczowych wskaźnikach wydajności (KPI), takich jak sprzedaż, ruch w witrynie, współczynniki konwersji lub zwrot z inwestycji (ROI). Typowym przykładem raportu jest miesięczne podsumowanie wyników kampanii marketingowej, pokazujące, do ilu osób kampania dotarła, ile z nich podjęło pożądane działania i ile przychodów firma uzyskała z kampanii.