Tipy i Triki

5 wskazówek, jak poprawiać zbieranie kontaktów z sieci

Daniel Belak

1 marca 2024

Czas czytania 5 minut

Czy gromadzisz leady na swojej witrynie? Jak Ci idzie? Przyjrzyjmy się 5 wskazówkom, jak poprawić i usprawnić gromadzenie kontaktów na swojej witrynie.

Czy nie odnosisz czasem wrażenia, że w dzisiejszych czasach w ogóle nie da się nikogo przekonać do udostępnienia danych kontaktowych? Pewnie, że się da. Trzeba tylko zmienić swoje podejście. Chociaż subskrybowanie newslettera to jeden z klasycznych sposobów, istnieje wiele innych opcji, które z pewnością warto wypróbować 👇

Quid pro quo

Kiedy prosisz odwiedzających witrynę o podanie swego adresu e-mail, musisz im zaoferować coś, co ich przekona, że się opłaca. Kluczem jest wyraźna wartość. Daj im coś, czego nie będą chcieli odmówić. A jak tego dokonać?

  • Zaoferuj im ekskluzywny e-book, który pomoże im odkryć wcześniej nieznane sekrety ich branży.

  • Przygotuj fascynujące treści wideo, które ukażą im ukryte sztuczki i techniki, dzięki którym skorzystają jeszcze bardziej na kupowanych produktach.


Postaw swojego potencjalnego klienta w sytuacji, w której nie sposób odmówić. Kiedy dostarczysz mu wartościowego materiału, który przekracza jego oczekiwania, trudno mu będzie się oprzeć wymianie adresu e-mail na taki skarb.


Zacznij powoli, ale nie zatrzymuj się. Pamiętaj, aby oferować najlepsze treści długofalowe, które są doprawdy przydatne i sprawią, że będzie wyczekiwał każdego e-maila i innych dostarczanych przez Ciebie informacji.

Więcej znaczy więcej

Ludzie to istoty społeczne i mają w zwyczaju poszukiwać rzeczy, które są popularne i lubiane. Kiedy zamieszczasz na swojej witrynie informacje o tym, ile osób już subskrybuje Twój newsletter, możesz wytworzyć poczucie zaufania oraz powód do dołączenia dla kolejnych odwiedzających. Jest to tak zwana technika społecznego dowodu słuszności. Strategia ta wykorzystuje ludzkie pragnienie bycia częścią czegoś udanego i popularnego, "Nasz newsletter inspiruje 9672 osób w Twojej branży każdego miesiąca" po prostu sprawia lepsze wrażenie, niż "Zapisz się na nasz newsletter."

Mniej to również więcej

Optymalizacja formularza to doprawdy kluczowy element poprawy gromadzenia kontaktów na Twojej witrynie. Skup się na ich uproszczeniu, zminimalizowaniu liczby obowiązkowych pól i obniżeniu bariery dla odwiedzających. Im mniej informacji od nich wymagasz, tym większe są szanse, że wypełnią i prześlą formularz.

I nie zapomnij o widocznym przycisku, który łatwo dostrzec i odróżnić. Po przesłaniu formularza odwiedzający powinni otrzymać potwierdzenie, że ich dane zostały otrzymane. Na tym etapie nie wahaj się przesłać im jakichś treści na początek, które mogą być dla nich przydatne.

Właściwe miejsce we właściwym czasie

Kiedy odwiedzający Twoją witrynę przeczyta artykuł do samego końca, oznacza to, że okazał zainteresowanie Twoim tematem i jest gotów dowiedzieć się więcej. To dobry czas na zebranie leadów.

Nie czekaj, aż odwiedzający sam wszystkiego poszuka, myśl za niego do przodu. Proaktywnie oferuj mu w zamian za dane kontaktowe dodatkowe przydatne treści lub materiał bonusowy, które go zarówno zainteresują jak i zapewnią wartość dodaną. Tym sposobem tworzysz środowisko, w którym poczuje się on zmotywowany i doceniony za swoje zainteresowanie. Strategia ta nie tylko pomoże Ci pozyskać nowe leady, lecz również pogłębić relacje z istniejącymi klientami.

Rozważ również wykorzystanie wyskakujących okienek, które może i nie są aż tak popularne, ale po prostu działają. Jeśli użyjesz ich w chwili, gdy odwiedzający czyta część artykułu (i mu się podoba), może to przynieść owoce. Średnio 3,09% ludzi klika w wyskakujące okienka, a to wcale nie mało.

Dalsze działania: personalizuj i automatyzuj

Kiedy już pozyskasz kontakty, dbaj o nie! Relacje wymagają pracy, i dotyczy to również tych z klientami. Kiedy już pozyskasz kontakt, nie zapomnij spersonalizować i zautomatyzować waszej komunikacji. Wysyłaj pasujące, spersonalizowane treści bazujące na zainteresowaniach i preferencjach swoich odwiedzających.

Możesz użyć zautomatyzowanego marketingu e-mail lub systemów CRM do zarządzania i śledzenia swoich kontaktów. Zapewni to utrzymanie zainteresowania oraz budowanie długoterminowych relacji ze swoimi kontaktami. I pamiętaj, kiedy tworzysz dobre treści, wieści zaczną się nieść!

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły