Tipy i Triki

5 wskaz贸wek, jak poprawia膰 zbieranie kontakt贸w z sieci

Daniel Belak

1 marca 2024

Czas czytania 5 minut

Zbierasz kontakty na swojej stronie internetowej? I jak Ci idzie? Rzu膰 okiem na naszych 5 pomys艂贸w, jak poprawi膰 i usprawni膰 zbieranie kontakt贸w, na swojej stronie.

Odnosisz czasem wra偶enie, 偶e w dzisiejszych czasach w og贸le nie da si臋 ju偶 nikogo przekona膰 do udost臋pnienia danych kontaktowych? Pewnie, 偶e si臋 da. Trzeba tylko zmieni膰 swoje podej艣cie. Podczas gdy subskrybowanie newslettera to jeden z klasycznych sposob贸w, istnieje wiele innych opcji, kt贸re z pewno艣ci膮 warto wypr贸bowa膰 馃憞

Co艣 za co艣

Kiedy prosisz odwiedzaj膮cych witryn臋 o podanie swojego adresu e-mail, musisz zaoferowa膰 im w zamian co艣, co przekona ich, 偶e warto to zrobi膰. Kluczem jest niepodwa偶alna warto艣膰. Daj im co艣, czego nie b臋d膮 chcieli odm贸wi膰. A jak tego dokona膰?

  • Zaoferuj im ekskluzywny e-book, kt贸ry pomo偶e im odkry膰 wcze艣niej nieznane sekrety bran偶y.

  • Przygotuj ciekawe tre艣ci wideo, kt贸re poka偶膮 im ukryte sztuczki i techniki, dzi臋ki kt贸rym b臋d膮 mogli jeszcze efektywniej korzysta膰 z kupowanych produkt贸w.

Postaw swojego potencjalnego klienta w sytuacji, w kt贸rej nie spos贸b odm贸wi膰. Kiedy dostarczysz mu warto艣ciowego materia艂u, kt贸ry przekroczy jego oczekiwania, trudno mu b臋dzie si臋 oprze膰 wymianie adresu e-mail na taki skarb.
Zacznij powoli, ale nie zatrzymuj si臋. Pami臋taj, aby d艂ugofalowo oferowa膰 najlepsze tre艣ci, takie kt贸re s膮 naprawd臋 przydatne i sprawi膮, 偶e subskrybent b臋dzie wyczekiwa艂 ka偶dego e-maila i innych dostarczanych przez Ciebie informacji.

Mniej znaczy wi臋cej

Optymalizacja formularza to naprawd臋 kluczowy element, podczas udoskonalania procesu gromadzenia kontakt贸w na Twojej stronie. Skup si臋 na jego uproszczeniu, zminimalizowaniu liczby obowi膮zkowych p贸l, co u艂atwi proces dla odwiedzaj膮cych. Im mniej informacji od nich wymagasz, tym wi臋ksze s膮 szanse, 偶e wype艂ni膮 i prze艣l膮 formularz.

I nie zapomnij o widocznym przycisku, kt贸ry 艂atwo dostrzec i odr贸偶ni膰. Po przes艂aniu formularza odwiedzaj膮cy powinni otrzyma膰 potwierdzenie, 偶e ich dane zosta艂y otrzymane. Na tym etapie nie wahaj si臋 przes艂a膰 im na pocz膮tek pierwszych tre艣ci, kt贸re mog膮 by膰 dla nich przydatne.

Wi臋cej te偶 znaczy wi臋cej

Ludzie to istoty spo艂eczne i maj膮 w zwyczaju poszukiwa膰 rzeczy, kt贸re s膮 popularne i lubiane. Kiedy zamieszczasz na swojej witrynie informacje o tym, ile os贸b ju偶 subskrybuje Tw贸j newsletter, mo偶esz wytworzy膰 poczucie zaufania oraz pow贸d do do艂膮czenia dla kolejnych odwiedzaj膮cych. Jest to tak zwana technika social proof. Strategia ta wykorzystuje ludzkie pragnienie bycia cz臋艣ci膮 czego艣 udanego i popularnego, "Nasz newsletter inspiruje 9672 os贸b w Twojej bran偶y ka偶dego miesi膮ca" po prostu sprawia lepsze wra偶enie, ni偶 "Zapisz si臋 na nasz newsletter."

W艂a艣ciwe miejsce we w艂a艣ciwym czasie

Je艣li odwiedzaj膮cy Twoj膮 witryn臋 przeczyta艂 artyku艂 do samego ko艅ca, oznacza to, 偶e temat go zainteresowa艂 i prawdopodobnie jest got贸w dowiedzie膰 si臋 wi臋cej. To idealny moment na zbieranie kontakt贸w.

Nie czekaj, a偶 odwiedzaj膮cy sam wszystkiego poszuka, my艣l za niego do przodu. Proaktywnie oferuj mu w zamian za dane kontaktowe dodatkowe przydatne tre艣ci lub materia艂 bonusowy, kt贸re go zar贸wno zainteresuj膮 jak i zapewni膮 warto艣膰 dodan膮. Tym sposobem tworzysz 艣rodowisko, w kt贸rym poczuje si臋 on zmotywowany i doceniony za swoje zainteresowanie. Strategia ta nie tylko pomo偶e Ci pozyska膰 nowe kontakty, lecz r贸wnie偶 pog艂臋bi膰 relacje z istniej膮cymi klientami.


Rozwa偶 r贸wnie偶 wykorzystanie wyskakuj膮cych okienek (pop-up), kt贸re mo偶e i nie s膮 a偶 tak popularne, ale po prostu dzia艂aj膮. Je艣li u偶yjesz ich w chwili, gdy odwiedzaj膮cy przeczyta cz臋艣膰 artyku艂u (i spodoba si臋 mu), mo偶e to przynie艣膰 owoce. 艢rednio 3,09% ludzi klika w wyskakuj膮ce okienka, a to wcale nie ma艂o.

After care: personalizuj i automatyzuj

Kiedy ju偶 pozyskasz kontakty, dbaj o nie! Wszystkie relacje wymagaj膮 pracy, i dotyczy to r贸wnie偶 relacji z klientami. Kiedy ju偶 pozyskasz kontakt, nie zapomnij spersonalizowa膰 i zautomatyzowa膰 waszej komunikacji. Wysy艂aj adekwatne, spersonalizowane tre艣ci bazuj膮ce na zainteresowaniach i preferencjach swoich odwiedzaj膮cych.

Mo偶esz u偶y膰 zautomatyzowanego e-mail marketingu lub systemu CRM do zarz膮dzania i 艣ledzenia swoich kontakt贸w. Zapewni to utrzymanie zainteresowania oraz budowanie d艂ugoterminowych relacji ze swoimi kontaktami. I pami臋taj, kiedy tworzysz dobre tre艣ci, wie艣ci zaczn膮 si臋 nie艣膰!

__________________________________________

Je偶eli doczyta艂e艣 a偶 tutaj, wypr贸buj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 馃

Wi臋cej artyku艂贸w z blogu Ecomail

Wszystkie artyku艂y