W tym artykule omówimy strukturę i techniczne wymagania dotyczące masowych kampanii mailingowych. Czasami tylko drobny szczegół decyduje o tym, czy Twój e‑mail trafi do spamu, albo czy wyświetli się poprawnie na urządzeniu mobilnym. Jak więc powinien wyglądać szablon Twojej wiadomości? Co powinien zawierać, aby był zrozumiały również dla Twoich odbiorców? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka wskazówek.
9.
TematJeśli nie zatrudniasz grafika oraz profesjonalnego programisty, zalecamy korzystanie z wbudowanego edytora szablonów w ramach narzędzia do wysyłania e‑maili. W ten sposób unikniesz błędów w kodzie szablonu. Niektóre usługi nadal oferują narzędzie WYSIWYG, które jest całkowicie nieodpowiednie do tworzenia e‑maili, dlatego zalecamy korzystanie ze specjalistycznego narzędzia.
Ecomail oferuje nowoczesny edytor typu „Drag&Drop”, za pomocą którego w mgnieniu oka stworzysz responsywny szablon wiadomości e‑mail. Kod takiego maila jest przygotowany tak, aby wyświetlał się poprawnie w przeglądarkach takich Gmail,,Outlook,i na telefonach komórkowych. Nie musisz więc samodzielnie sprawdzać, co dany klient pocztowy potrafi, a czego nie potrafi wyświetlić. Jednocześnie ten inteligentny edytor ułatwi Ci wstawianie filmów, GIF-ów,,produktów lub personalizacji,bezpośrednio do wiadomości e‑mail. Oczywstą funkcją jest testowanie szablonu bezpośrednio z poziomu edytora. Instrukcję obsługi edytora znajdziesz tutaj.
ℹ Przeczytaj również: AI w E‑commerce. Jak sztuczna inteligencja zmienia marketing i obsługę klienta
Kampania powinna zawierać wystarczającą ilość tekstu, dlatego nie przesadzaj z obrazkami. Wszystkie teksty zachowaj w formie słownej i nie umieszczaj ich w grafikach. Obrazy są nieczytelne dla filtrów antyspamowych i mogą spowodować podejrzenie o nieodpowiednią treść. Ponadto obrazy nie zawsze wyświetlają się poprawnie użytkownikom. Dlatego nie zapomnij o dodaniu alternatywnego tekstu do obrazów na wypadek, gdyby e‑mail nie wyświetlał się prawidłowo.
Zapomnij o czerwonej czcionce, wykrzyknikach i Caps Locku. Uwagę czytelnika przyciągniesz raczej chwytliwym nagłówkiem i dobrym copywritingiem. Treść e‑maila powinna być przede wszystkim łatwa do przejrzenia. Korzystaj z nagłówków, wypunktowania i cytatów. Nie przytłaczaj użytkowników zbyt dużą ilością linków. Nie wstawiaj do szablonów tekstów sformatowanych w innym edytorze tekstu (MS Word itp.).
Postaw na prostotę i wyznacz jeden główny cel. Zdecydowanie nie próbuj upchnąć jak najwięcej informacji w jednym newsletterze. Ostatnimi czasy wśród klientów wzrasta popularność klasycznych newsletterów, zwłaszcza w formie bardzo krótkiej wiadomości z jasnym celem kliknięcia. Użytkownik powinien od razu wiedzieć, jakie jest główne przesłanie i jak ma postępować dalej. Dlatego najlepiej trzymaj się struktury: obraz, tekst, przycisk.
Idealna szerokość szablonu e‑maila to 600 pikseli. Nie przesadzaj też z długością newslettera i promuj nie więcej niż 10 produktów w jednym szablonie. W przeciwnym razie klient może rozproszyć uwagę i nie doczytać e‑maila do końca. Postaraj się jak najbardziej spersonalizować ofertę produktową i nie zapomnij dodać argumentów sprzedażowych. Ponadto rozmiar danych w e‑mailu jest ograniczony i niektóre skrzynki pocztowe mogą nie wyświetlać całego e‑maila.
Twoja kampania powinna mieć osobisty charakter i w dzisiejszych czasach zwrócenie się do klienta po imieniu to już absolutne minimum. Staraj się nie wysyłać jednej kampanii do całej bazy danych. Używaj zwrotów grzecznościowych i spersonalizowanych,ofert na podstawie informacji, które już posiadasz o użytkowniku.
Wszystkie istotne informacje przekaż użytkownikowi bezpośrednio w treści kampanii. E‑maile z załącznikami są podejrzane dla filtrów antyspamowych, dlatego nawet e‑booki lepiej wysyłać w formie linku. Jeśli udostępnisz użytkownikowi materiały do pobrania za pomocą linku, będziesz mógł dodatkowo śledzić kliknięcia. W przypadku załączników śledzenie aktywności odbiorców nie jest możliwe.
ℹ Przeczytaj również: [Nowość] Automatyzacje w nowej odsłonie
Temat e‑maila powinien przyciągać uwagę użytkownika już na pierwszy rzut oka. Postaraj się zbudować napięcie, aby użytkownik miał motywację do otwarcia e‑maila i przeczytania go w całości. Nie bój się wypróbowywać różnych wariantów tematu. Kilka wskazówek dotyczących tworzenia tematu znajdziesz w,tym artykule.
Nazwy nadawcy to kolejny czynnik, na podstawie którego użytkownik decyduje, czy Twój e‑mail jest dla niego przydatny. Nie zmieniaj nazwy nadawcy zbyt często, ponieważ może to zdezorientować Twoich klientów.
Dzięki funkcji testowania A/B możesz przetestować zarówno temat, jak i nazwę nadawcy na wybranej próbce bazy danych. Następnie do całej bazy danych zostanie wysłana bardziej skuteczna wersja.
W narzędziu do wysyłania e‑maili nie powinno zabraknąć opcji „testu antyspamowego” przed wysłaniem kampanii. Spróbuj również wysłać e‑mail przynajmniej na swój własny adres. Według ostatnich badań ponad 50 % użytkowników wyświetla e‑maile na urządzeniach mobilnych, dlatego nie zapomnij sprawdzić, jak Twój newsletter wygląda na telefonie komórkowym.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!