Tipy i Triki

Co powinno znaleźć się w newsletterze?

Kate Irova

4 listopada 2024

Udostępnij

Czas czytania 9 minut

Istnieje wiele rzeczy, które powinny znaleźć się w newsletterze. Możesz zdecydować się na napisanie ich w dowolny sposób, ale warto pamiętać jednak, że pierwszym krokiem w tworzeniu newslettera jest ustalenie celu, który chcesz osiągnąć.

Co powinno znaleźć się w newsletterze?

Istnieje wiele rzeczy, które powinny znaleźć się w newsletterze. Możesz zdecydować się na napisanie ich w dowolny sposób, ale warto pamiętać jednak, że pierwszym krokiem w tworzeniu newslettera jest ustalenie celu, który chcesz osiągnąć.

Twój newsletter może przykładowo opierać się o tematy takie jak:

  • Cotygodniowe przeglądy treści 

  • Kompleksowe przewodniki lub e‑booki

  • Najnowsze wywiady z pracownikami lub klientami

  • Recenzje i referencje

  • Informacje o nadchodzących wyprzedażach, promocjach i ofertach

Możesz wysyłać swoim odbiorcom cotygodniowy przegląd treści, informując ich o swoich usługach lub nowościach. Może to być również podsumowanie poprzedniego okresu i planowanej nowej kolekcji.Ciekawym rozwiązaniem może okazać się wysyłanie odbiorcom wywiadów przeprowadzonych z klientami lub pracownikami w Twojej firmie . Pomaga to zaangażować klientów, ponieważ daje im poczucie bliskości z marką, jednocześnie zwiększając zaufanie do niej.

Innym pomysłowym wykorzystaniem newslettera może być przedstawienie w nim przykładowego wykorzystania produktów, aby zademonstrować subskrybentom, jak korzystać z Twoich produktów lub jak one działają. W newsletterach można również zamieszczać opinie klientów. Pomoże to pokazać jakość Twoich produktów i budować wiarygodność marki. 

Wreszcie, w newsletterach można zamieszczać informacje o nadchodzących wyprzedażach, promocjach i rabatach, aby na bieżąco informować o nich klientów.

Znaczenie wysyłania newsletterów do konsumentów

Jest kilka rzeczy, które firma może zyskać dzięki wysyłaniu newsletterów do swoich klientów, a są to m.in:

Promowanie swoich usług i produktów

Newslettery mogą być bardzo przydatne dla firmy, zwłaszcza podczas promowania produktów i usług. Ten typ komunikacji może powiadamiać klientów o wszystkich nowościach, o których mogą jeszcze nie wiedzieć.

Na przykład sklep internetowy może chcieć wprowadzić nowy produkt na swojej stronie internetowej i zwiększyć sprzedaż. W takim przypadku można wysłać mailing do wszystkich klientów, i w ten sposób poinformować ich o wszystkich nowościach oraz datach ich premiery, a nawet o rozpoczęciu przedsprzedaży.

Zadbaj o zaangażowanie klientów

Newsletter jest jednym z narzędzi, które można wykorzystać do utrzymania zaangażowania użytkowników. Pomaga on informować ich o produktach, usługach i najnowszych wydaniach. To ciągłe zaangażowanie może pomóc w zwiększeniu ruchu w witrynie i zwiększeniu wskaźnika konwersji wśród użytkowników.

Ekspozycja

Newsletter powinien znajdować się na szczycie listy kanałów, z których korzystasz do szerzenia wiedzy o swojej firmie. Ta strategia pomaga nie tylko szybciej rozpowszechniać informacje o produktach i usługach, ale również przyciąga więcej potencjalnych użytkowników do strony firmowej.

Funkcja informacyjna

To jednak coś więcej niż tylko utrzymywanie firmy w świadomości klientów. Dodatkowo, newslettery są fantastycznym i niezbędnym sposobem na informowanie klientów o krytycznych informacjach. Przykłady obejmują zmianę godzin otwarcia sklepu, otwarcie w nowej lokalizacji, potrzebę pomocy w przetwarzaniu zamówień itp.

Mówiąc prościej, newsletter może pomóc w rozpowszechnianiu informacji, o których klienci powinni wiedzieć, jeśli pojawi się ogłoszenie lub aktualizacja. Nie polegaj na wiadomościach na swojej stronie internetowej lub postach w mediach społecznościowych. Newslettery są najbardziej niezawodną i skuteczną metodą rozpowszechniania wiadomości.

Wspieranie innych inicjatyw marketingowych

Newslettery są znane jako jeden z najbardziej skutecznych kanałów marketingowych, wyróżniający się pod względem wysokości zwrotu z inwestycji. Jest to również jedna z tańszych strategii marketingowych, którą można wykorzystać do zwiększenia widoczności firmy.

Jedną z fajnych rzeczy w newsletterach jest to, że mogą one uzupełniać inne strategie marketingowe. Można na przykład wykorzystać newsletter do zwiększenia zaangażowania w mediach społecznościowych i przyciągnięcia nowych obserwujących. W jaki sposób? Prosząc subskrybentów o śledzenie Cię na stronach mediów społecznościowych za pomocą newsletterów.

Sprzedaż, sprzedaż i jeszcze raz sprzedaż!

Newslettery to potężne narzędzie sprzedażowe, które, przy odpowiednim podejściu, może znacząco zwiększyć konwersję. Kluczowe jest tworzenie treści dopasowanych do odbiorców poprzez personalizację i segmentację bazy subskrybentów. Wyraźne wezwania do działania (CTA), takie jak „Kup teraz” czy „Skorzystaj z promocji”, oraz elementy budujące pilność, np. ograniczone czasowo oferty, skutecznie zachęcają do zakupów. Warto również korzystać z storytellingu, aby zbudować emocjonalne zaangażowanie, oraz oferować zachęty lojalnościowe, jak rabaty czy programy dla stałych klientów. Regularna analiza wyników i testowanie różnych formatów pomaga stale optymalizować kampanie i maksymalizować efekty sprzedażowe.

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły