Jak efektywnie korzystać z formularzy zapisu w email marketingu

Kate Irova

19 lipca 2024

Udostępnij

FacebookLinkedInXCopy

Czas czytania 4 minuty

Formularze zapisu możesz wstawić na stronę, by uzyskać dane kontaktowe odwiedzających. W większości taki formularz jest sposobem na zebranie adresu e‑mail w zamian za zniżkę lub wartościową treść.


Istnieje wiele możliwośc i funkcji, które możesz ustawić w takim formularzu, więc zanurzmy się głębiej w temat undefined

email marketing

Statyczny, rozwijany czy pop-up?

Formularz statyczny

Osadzony na stronie ‑ zwykle można go znaleźć w okolicach stopki. Najlepszy do nieinwazyjnego zapisywania się do newslettera.

Formularz wyskakujący (pop‑up)

Wyskakujące okno modalne na stronie. Najlepiej konwertujący typ formularza.

Formularz rozwijany

Rozwijany formularz na dole lub z boku strony internetowej. Najlepsza opcja pomiędzy.

email marketing

Chcesz wiedzieć, jak ustawić te formularze w Ecomail? Zobacz ten poradnik.

Kluczowe elementy formularza

‑ Formularz zazwyczaj składa się z nagłówka, opisu, pól do wypełnienia, przycisku i grafiki.

‑ Z jego pomocą możesz zebrać dane kontaktowe, takie jak adres e‑mail, imię i nazwisko, data urodzenia, telefon, a nawet preferencje dotyczące treści.

‑ Według typu formularza, osadzony jest on na stronie lub może pojawić się po ustawionym czasie, po przejściu paru stron, lub przy próbie wyjścia ze strony.

‑ Najlepiej działa, gdy zaoferujesz coś w zamian.

 

email marketing

A czy wiedziałeś, że...

pop‑up na telefon powinien zajmować maksymalnie 30 % ekranu?

 

Dlatego też wygląd formularza może się różnić według typu urządzenia.

W naszej aplikacji przy tworzeniu takiego formularza możesz sprawdzić, jak będzie on wyglądał na jakim urządzeniu i odpowiednio go dostosować.

Współczynnik konwersji

Średni współczynnik konwersji formularzy pop‑up wynosi tylko

4%

Jednak najskuteczniejszych 10 % pop‑up kampanii osiągnęło średni współczynnik konwersji na poziomie 23,67 % undefined
źródło: https://wisepops.com/blog/popup-stats

Jak więc można poprawić wyniki?

Prostota ‑ Niewiele pól do wypełnienia lub podzielony formularz na 2 kroki.

Grafika ‑ Zmień kolor wezwania do akcji, zmień obrazki.

Zabawa ‑ Dodaj koło fortuny lub dowolną gierkę.

Wyświetlenie ‑ Przetestuj, kiedy i gdzie pop‑up wyświetlać.


Nagroda ‑ Daj coś od siebie. Daj wartość w zamian!

🔥 Kluczowe wnioski 🔥

Dobrze przygotowany formularz lub ich kombinacja pomoże przekształcić wielu odwiedzających stronę w odbiorców newslettera.

Ustaw różne typy formularzy i przetestuj różne warianty, aby stwierdzić, co działa na Twoich odbiorców najlepiej.

Nie wiesz, gdzie zacząć? Zainspiruj się lepszymi od Ciebie.

Ustaw formularze w Ecomail

__________________________________________

Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO undefined

Zapraszamy do ocenienia artykułu.

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!

Więcej artykułów
blogu Ecomail

Heart
Wszystkie artykuły
Loading