To właśnie temat maila decyduje o tym, czy użytkownik otworzy Twoją wiadomość. Dlatego ważne jest nie tylko świadome tworzenie angażujących tematów, ale również testowanie, jak odbiorcy na nie reagują. W aplikacji Ecomail możesz przetestować kampanię przez pryzmat tematu, nazwy nadawcy lub treści.
Podczas przeprowadzania testów A/B tematu wybierasz dwie wersje tekstu, które chcesz porównać, a następnie wiadomości z różnymi tematami zostają wysłane do części użytkowników (zazwyczaj przyjmuje się około 20 % grupy odbiorców). Następnie po określonym czasie (np. po 2 godzinach) cała kampania jest oceniana i zwycięski wariant zostaje wysłany do pozostałych odbiorców.
Aby temat zadziałał na Twoich klientów, musi zostać dobrze przemyślany i dopasowany do Twojej branży, specyfiki klienta oraz języka, którym się komunikujesz.
To, co może działać na klientów sklepu internetowego z elektroniką, wcale nie musi zadziałać na klientów sklepu ekologicznego lub restauracji. Nie bój się więc eksperymentować. W tym artykule zasugerujemy co najmniej kilka ścieżek, które możesz obrać.
Możesz także wypróbować różne długości tekstu. Obecnie tematy składające się z jednego zdania nie są wyjątkiem. Niektóre skrzynki pocztowe dopuszczają jednak tylko określoną liczbę znaków w temacie, dlatego należy dokładnie przetestować jego długość.
💡TIP: Sezon wiosenny w e‑mail marketingu: Pomysły na kampanie
Zwracanie się do kogoś po imieniu lub nazwisku od razu w temacie e‑maila wzbudza ciekawość. Efekt imienia odbiorcy w wiadomości e‑mail możesz uzyskać za pomocą tak zwanych merge tagów. Możesz użyć merge tagów nie tylko dla imienia lub nazwiska, ale także na przykład dla lokalizacji. W tym przypadku musisz już mieć adres użytkownika (klienta). Im bardziej szczegółowy i dostosowany do okoliczności temat, tym lepiej.
Tomel, świętuj majówkę jak należy.
Kasia, testowałaś już Samsunga Galaxy S24?
Ewa, wyobraź sobie, jak byś wyglądała...
Martyna, zamów prezenty do 22 grudnia, a znajdziesz je pod choinką.
Jeszcze 3 dni wielkich promocji, trzeba tylko ....
Iza dostała 200 złotych na pierwsze zakupy, a Ty?
Tomek, to dla Ciebie
Kasia, szukałaś tego od dłuższego czasu
Weronika, przygotowaliśmy prezent specjalnie dla Ciebie
Znamy tajemnicę świetlistej cery
Nie zapomnij znowu o jej urodzinach.
Co na pewno rozzłościło twoją żonę?
Znowu? Weronika, nie odpuścisz.
Stąpasz po cienkim lodzie z nagłówkami rodem z tabloidów, więc obchodź się z nimi ostrożnie. Ktoś może poczuć się urażony. Pamiętaj, że temat zawsze powinien być związany z treścią kampanii. Nigdy nie powinien być fałszywy, bo stracisz zaufanie klientów.
3 oferty, które powalą na kolana
5 kroków do sukcesu w biznesie
3 życzenia, które jeszcze się nie spełniły
Zaoszczędziliśmy 60 % na kosztach mieszkania. Jak?
"Zdecydowanie nie czytaj tego e‑maila" lub enigmatyczny temat mogą skłonić klienta do kliknięcia wiadomości. (Uwaga: Większość narzędzi do wysyłania wiadomości e‑mail, w tym Ecomail, nie pozwala przejść dalej bez tematu).
Małgosiu, czy wiesz już gdzie jedziesz na wakacje?
Monika, czy nie zapomniałaś o najważniejszym?
Weroniko, czy masz już to, co chciałaś?
💡TIP: Sezon wiosenny w e‑mail marketingu: Pomysły na kampanie
Miło mi cię poznać, Ola.
Witaj wśród nas, Daniel 🙂
Ewa, jak ci poszło?
Olek, naprawdę ci się udało.
To tylko lista podstawowych wariantów tematów, poprzez którą chcemy zachęcić Cię, abyś dał się ponieść kreatywności. Nie bój się od czasu do czasu zaryzykować z nieco odważniejszym tematem i zobacz, co się stanie. Pamiętaj o testach A/B i postaraj się znaleźć sposób komunikacji, który będzie odpowiadał zarówno Tobie, jak i Twoim odbiorcom.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!