Tipy i Triki

Jak napisać temat newslettera, który angażuje i zwiększa wskaźnik otwarć?

Nikodem Bulakowski

16 czerwca 2025

Udostępnij

Czas czytania 5 minut

To właśnie temat maila decyduje o tym, czy użytkownik otworzy Twoją wiadomość. Dlatego ważne jest nie tylko świadome tworzenie angażujących tematów, ale również testowanie, jak odbiorcy na nie reagują. W aplikacji Ecomail możesz przetestować kampanię przez pryzmat tematu, nazwy nadawcy lub treści.

sila tematu newslettera

Podczas przeprowadzania testów A/B  tematu wybierasz dwie wersje tekstu, które chcesz porównać, a następnie wiadomości z różnymi tematami zostają wysłane do części użytkowników (zazwyczaj przyjmuje się około 20 % grupy odbiorców). Następnie po określonym czasie (np. po 2 godzinach) cała kampania jest oceniana i zwycięski wariant zostaje wysłany do pozostałych odbiorców.

Tematy, które działają

Aby temat zadziałał na Twoich klientów, musi zostać dobrze przemyślany i dopasowany do Twojej branży, specyfiki klienta oraz języka, którym się komunikujesz.

To, co może działać na klientów sklepu internetowego z elektroniką, wcale nie musi zadziałać na klientów sklepu ekologicznego lub restauracji. Nie bój się więc eksperymentować. W tym artykule zasugerujemy co najmniej kilka ścieżek, które możesz obrać.

Możesz także wypróbować różne długości tekstu. Obecnie tematy składające się z jednego zdania nie są wyjątkiem. Niektóre skrzynki pocztowe dopuszczają jednak tylko określoną liczbę znaków w temacie, dlatego należy dokładnie przetestować jego długość.

💡TIP: Sezon wiosenny w e‑mail marketingu: Pomysły na kampanie

Przykłady wybranych rodzajów tematów:

Tematy spersonalizowane

Zwracanie się do kogoś po imieniu lub nazwisku od razu w temacie e‑maila wzbudza ciekawość. Efekt imienia odbiorcy w wiadomości e‑mail możesz uzyskać za pomocą tak zwanych merge tagów. Możesz użyć merge tagów nie tylko dla imienia lub nazwiska, ale także na przykład dla lokalizacji. W tym przypadku musisz już mieć adres użytkownika (klienta). Im bardziej szczegółowy i dostosowany do okoliczności temat, tym lepiej.

  • Tomel, świętuj majówkę jak należy.

  • Kasia, testowałaś już Samsunga Galaxy S24?

  • Ewa, wyobraź sobie, jak byś wyglądała...

Pilne sprawy

  • Martyna, zamów prezenty do 22 grudnia, a znajdziesz je pod choinką.

  • Jeszcze 3 dni wielkich promocji, trzeba tylko ....

  • Iza dostała 200 złotych na pierwsze zakupy, a Ty?

Unikalna oferta

  • Tomek, to dla Ciebie

  • Kasia, szukałaś tego od dłuższego czasu

  • Weronika, przygotowaliśmy prezent specjalnie dla Ciebie

newsletter

Tabloidowe nagłówki

  • Znamy tajemnicę świetlistej cery

  • Nie zapomnij znowu o jej urodzinach.

  • Co na pewno rozzłościło twoją żonę?

  • Znowu? Weronika, nie odpuścisz.

    Stąpasz po cienkim lodzie z nagłówkami rodem z tabloidów, więc obchodź się z nimi ostrożnie. Ktoś może poczuć się urażony. Pamiętaj, że temat zawsze powinien być związany z treścią kampanii. Nigdy nie powinien być fałszywy, bo stracisz zaufanie klientów.

Liczba i wartości procentowe w temacie wiadomości

  • 3 oferty, które powalą na kolana

  • 5 kroków do sukcesu w biznesie

  • 3 życzenia, które jeszcze się nie spełniły

  • Zaoszczędziliśmy 60 % na kosztach mieszkania. Jak?

Eksperymenty

"Zdecydowanie nie czytaj tego e‑maila" lub enigmatyczny temat mogą skłonić klienta do kliknięcia wiadomości. (Uwaga: Większość narzędzi do wysyłania wiadomości e‑mail, w tym Ecomail, nie pozwala przejść dalej bez tematu).

Pytanie

Grzeczność lub pochlebstwo w temacie

  • Miło mi cię poznać, Ola.

  • Witaj wśród nas, Daniel 🙂

  • Ewa, jak ci poszło?

  • Olek, naprawdę ci się udało.


    To tylko lista podstawowych wariantów tematów, poprzez którą chcemy zachęcić Cię, abyś dał się ponieść kreatywności. Nie bój się od czasu do czasu zaryzykować z nieco odważniejszym tematem i zobacz, co się stanie. Pamiętaj o testach A/B i postaraj się znaleźć sposób komunikacji, który będzie odpowiadał zarówno Tobie, jak i Twoim odbiorcom.


Zapraszamy do ocenienia artykułu.

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!

Więcej artykułów
blogu Ecomail

Wszystkie artykuły