Czy udaje Ci się przyciągnąć odwiedzających do Twojego sklepu internetowego, ale nie udaje Ci się przekształcić ich w klientów ani nawet zarejestrowane kontakty? Wykorzystaj chatbota do zbierania kontaktów i kampanie e‑mailingowe, aby łatwo i niedrogo zmienić potencjalnych klientów w tych kupujących i zadowolonych. Mamy praktyczne wskazówki, jak to zrobić
Aby e‑mailing działał dobrze, musisz mieć silną bazę kontaktów. Sprzedawcy internetowi mogą czasami zapominać o aktywnym zbieraniu nowych kontaktów i pracować tylko z adresami z zamówień. W międzyczasie możesz zwiększyć swoją bazę danych za pomocą formularzy,,które są świetnym sposobem na zdobycie jeszcze większej liczby kontaktów.
Do swojego e‑sklepu możesz dodać formularze, które stworzysz w prostym edytorze drag,and drop bezpośrednio w aplikacji Ecomail. Możesz wybierać spośród kilku typów:
klasyczny formularz na stronę
Wyskakujące okienko dla urządzeń mobilnych
wysuwana listwa
Dzięki dobrze skonfigurowanym formularzom zbierzesz wystarczającą liczbę wysokiej jakości potencjalnych klientów, których możesz zachęcić do zakupu za pośrednictwem kampanii e‑mailingowych. Jeśli jeszcze nie korzystasz z formularzy, skonfiguruj je w Ecomail za pomocą tego,artykułu z centrum pomocy.
WSKAZÓWKA: Aby zachęcić odwiedzających do pozostawienia wiadomości e‑mail w Twoim sklepie, zaoferuj im w zamian treści, które faktycznie ich zainteresują.
Jeśli odwiedzający nie dokonał jeszcze zakupu w sklepie internetowym, cel jest jasny ‑ zdobyć jego adres mailowy, zanim opuści Twój e‑sklep, a później pozostać z nimi w kontakcie. Dzięki temu będziesz miał wystarczająco dużo przestrzeni na przedstawienie korzyści płynących z Twojej marki, a następnie możesz skłonić go do dokonania zakupu.
Wyobraź sobie sytuację, w której odwiedzający nie jest zainteresowany formularzem i zamierza go opuścić. W takiej sytuacji z pomocą może przyjść specjalny chatbot Smartsupp do generowania leadów, który pomoże w automatycznym budowaniu bazy danych. Dzięki niemu będziesz mógł następnie dotrzeć do kontaktów w kontekście mailingu.
Chatbot LeadGen to nowe narzędzie Smartsupp, które ma jasny cel ‑ pozyskiwanie nowych leadów (kontaktów) w sieci. Automatycznie powiadamia je o interesujących zniżkach, wydarzeniach i motywuje odwiedzających witrynę do pozostawienia swojego kontaktu.
Może personalizować wiadomości. Nie oferuje tego samego każdemu odwiedzającemu, ale dostosowuje swoją wiadomość.
Powiadomi Cię o interesujących nowościach produktowych i zaprosi do subskrypcji, aby nie przegapić dalszych wiadomości.
Będzie oferować jedną z limitowanych ofert, konkurs lub promocję.
Dostarcza odwiedzającemu odpowiednich informacji, zachęca go do zapisania się do newslettera podczas rozmowy i motywuje go, oferując dodatkowe treści, np. e‑book.
Może wysłać unikalny kod,rabatowy.
Oprócz zbierania nowych leadów, chatbot pomoże ci również zarządzać zebranymi leadami ‑ będziesz mieć wszystkie dane o leadach w jednym miejscu i będziesz mógł je przenieść do innych narzędzi. Dzięki chatbotowi możesz zwiększyć współczynnik konwersji i średnią wartość zamówienia, ponieważ złoży on odwiedzającym witrynę ofertę, której po prostu nie można odrzucić.
A jakie są wyniki chatbota w praktyce? ASKO ‑ FURNITURE otrzymuje średnio 600 nowych kontaktów e‑mailowych miesięcznie dzięki produktom Smartsupp.
Dowiedz się, jak połączenie chatbota i e‑mailingu może pomóc Twojej firmie. Załóż konto w Smartsupp,i wypróbuj chatbota w swoim sklepie internetowym.
Udało Ci się zdobyć kontakt w sklepie internetowym, który zapisał się do jednego z formularzy zbiórki lub chatbot pomógł Ci go zdobyć? Świetnie 🎉 Nie zostawiaj kontaktów leżących odłogiem ‑ właśnie teraz masz świetną okazję do nawiązania relacji, więc nie przegap jej.
Nawet jeśli kontakt nie dokonał zakupu, mógł wejść do Twojej bazy danych wieloma ścieżkami. Być może otrzymał kod rabatowy od chatbota za swój pierwszy zakup, pobrał e‑booka z wyskakującego formularza lub zapisał się do newslettera w stopce witryny. Powinieneś przenieść wszystkie te kontakty do swojego narzędzia do wysyłania e‑maili i uwzględnić je w następnej wysyłce, aby przypomnieć kontaktowi o Twojej marce, aby ostatecznie dokonał zakupu 🛒
W jaki sposób kontakty trafiają do Ecomail?
Kontakty uzyskane za pośrednictwem formularza Ecomail są automatycznie przesyłane do bazy danych.
Pobierasz kontakty, które chatbot pobiera z sekcji ContactHub w Smartsupp i importujesz,do,je listy kontaktów w Ecomail.
Masz już kontakty w swojej bazie e‑mailingowej. Kontynuuj klasyczne mailingi, niezależnie od tego, czy jest to cotygodniowy newsletter z nowościami, świąteczna oferta rabatowa czy e‑mail z nowymi przepisami na blogu. Wszystkie zwykłe kampanie przypomną odbiorcom o Twoim sklepie internetowym, wzmocnią markę, a dzięki odpowiedniemu wezwaniu,do działania doprowadzą,odbiorców z powrotem do sklepu internetowego i do zakupu.
WSKAZÓWKA: Utwórz segment,wszystkich osób, które jeszcze nie dokonały zakupu, ale niedawno się zarejestrowały (lub zaimportowałeś je z chatbota LeadGen). Wyślij kampanię do tego segmentu, aby zachęcić do pierwszych zakupów. Dodaj do kampanii swoje bestsellery, promocje lub zaoferuj zniżkę.
Dla e‑sprzedawców bardzo ważne jest, aby zachęcić swoich klientów do dokonania pierwszego zakupu. Strategia pierwszej zniżki, która zachęci potencjalnego klienta, zdecydowanie może w tym pomóc. Zaoferuj zniżkę, która nie zostanie odrzucona, ale także uważnie obserwuj analitykę korzystania z kodów rabatowych, aby sprawdzić, czy przynoszą one tylko "łowców zniżek", którzy nie wracają do Ciebie i czy warto w nie inwestować.
Możesz rozpocząć zautomatyzowaną pracę z nowymi kontaktami, które są importowane do Ecomail. Jakie automatyzacje należy koniecznie uruchomić?
Skonfiguruj kampanię,powitalną, która zarabia za Ciebie. Wskaźnik otwarć automatyzacji powitalnych wynosi średnio ponad 60 % (2023 Benchmarks, GetResponse). E‑maile powitalne działają tak dobrze, ponieważ pojawiają się w skrzynce odbiorczej natychmiast po tym, jak ktoś wyraził zainteresowanie i zarejestrował się. Ludzie zazwyczaj oczekują tego typu wiadomości e‑mail po zarejestrowaniu się.
Wiadomość powitalna musi angażować odbiorcę. Powitaj nowy kontakt w pierwszej wiadomości e‑mail i dostarcz to, co obiecałeś w formularzu odbioru ‑ wyślij kod rabatowy lub interesującą treść. W ten sposób zaczniesz budować z odbiorcą relację, która może zaowocować upragnionym zakupem.
Zbieraj nowe kontakty w sieci za pomocą tradycyjnych formularzy,lub użyj specjalnego chatbota do zbierania kontaktów.
Skonfiguruj transfer kontaktów, połącz e‑sklep z Ecomail.
Utwórz scenariusz,automatyzacji powitalnej,w aplikacji.
Przygotuj szablon wiadomości powitalnej, którą chcesz wysłać w ramach automatyzacji.
Przetestuj wszystko dokładnie.
Możesz uruchomić automatyzację,🎉
WSKAZÓWKA: W Ecomail możesz skonfigurować kampanię powitalną łatwiej niż gdziekolwiek indziej, korzystając z gotowych,scenariuszy.
W e‑mailu powitalnym warto trzymać się motywów swojej marki i wyraźnie wyróżnić się na tle konkurencji, tak aby odbiorca od razu wiedział, kto do niego pisze i zapamiętał Cię. Celem maila powitalnego jest przedstawienie się nowo zarejestrowanym kontaktom, rozpoczęcie budowania relacji, poprowadzenie ich do sklepu internetowego, a dodatkowo zachęcenie ich do dokonania zakupu.
Chociaż każda automatyzacja powitalna powinna być wyjątkowa, nie należy zapominać o tych podstawowych zasadach:
Temat wiadomości e‑mail powinien być krótki, ale ciepły. Postaraj się również pracować z nazwą nadawcy, Twoja komunikacja e‑mailowa nie musi wychodzić tylko pod nazwą firmy, możesz wybrać na przykład imię ( "Ewa z Ecomail").
Dodaj logo marki w górnej części szablonu.
Treść powinna przyciągać wzrok już na pierwszy rzut oka. Możesz dodać obrazek wprowadzający lub grafikę poniżej logo, która przyciągnie wzrok odbiorcy i będzie zgodna z Twoim stylem wizualnym.
W pierwszej części e‑maila przywitaj odbiorcę i powitaj go w gronie subskrybentów. Określ swój styl komunikacji i trzymaj się go we wszystkich kanałach.
Zadbaj o wyraźny przycisk CTA. Określ z góry, jaką akcję ma wykonać odbiorca i pokieruj go dalej za pomocą przycisków, które mogą pojawiać się wielokrotnie w wiadomości e‑mail.
Zapytaj, jak często chce otrzymywać od Ciebie wiadomości. Poproś odbiorcę o wypełnienie krótkiego formularza. Jeśli wybierze konkretną częstotliwość, dostosuj się do tego, czym zmniejszysz prawdopodobieństwo, że zrezygnuje z subskrypcji.
WSKAZÓWKA: Czy wiesz, że możesz użyć funkcji preferencji w Ecomail, aby dać odbiorcom wybór, jakie wiadomości chcą od Ciebie otrzymywać? Dzięki temu możesz lepiej personalizować i segmentować swoje wiadomości e‑mail. Dowiedz się, jak to zrobić z,tego artykułu 💪
Dodaj linki do swoich sieci społecznościowych w stopce.
Krótko opisz swoją firmę, podkreśl korzyści i zaoferuj najlepiej sprzedające się produkty.
Nawet jeśli mail powitalny nie przyniósł oczekiwanych efektów, to jeszcze nie koniec. W przypadku klientów, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie sfinalizowali zakupu, możesz wypróbować tak zwaną automatyzację porzuconych koszyków.
W tej automatyzacji przypominasz odbiorcy o niedokończonym zamówieniu ‑ bezpośrednio w wiadomości e‑mail pokazujesz odbiorcy, o jakich produktach zapomniał w koszyku i starasz się zachęcić go do dokończenia zakupu. W e‑mailu wspomnij o argumentach sprzedażowych lub zaoferuj inne korzyści oprócz pozostawionych produktów.
WSKAZÓWKA: Jeśli oferujesz zniżkę na pierwszy zakup, nie oferuj kolejnej zniżki w pierwszej wiadomości e‑mail w ramach automatyzacji porzuconego koszyka. Zamiast tego przypomnij o produktach w koszyku i uważaj, aby nie nakładać na siebie rabatów!
Współczynnik konwersji w automatyzacjach Porzucony koszyk może z łatwością prześcignąć nawet najlepiej działające kampanie. Według najnowszych danych, 45 % osób otwiera wiadomość e‑mail przypominającą im o produkcie w koszyku, 21 % klika do sklepu internetowego, a do 11 % finalizuje zakup.
Dowiedz się, jak połączenie chatbota i e‑mailingu może pomóc Twojej firmie i zwiększyć efektywność procesów oraz pracy z potencjalnymi klientami.
Utwórz konto w Smartsupp i wypróbuj chatbota we własnym sklepie internetowym.
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!