Zniżki, kody, kupony, vouchery ‑ to magiczne słowa, na które klienci reagują najczęściej. Można pokusić się o stwierdzenie, że w Polsce korzystanie z promocji jest hobby narodowym. Czy Ty również stosujesz tę taktykę wobec swoich klientów? Jeśli Twoja odpowiedź brzmi nie, to teraz jest idealny czas, aby spróbować skonfigurować kody rabatowe z Ecomail i zobaczyć, jak ta strategia marketingowa może przynieść Ci nowych klientów, zatrzymać obecnych lub zwiększyć przychody, bez względu na branżę, w której działasz.
Czyli chyba najpopularniejszy typ rabatu. Przy określaniu jego wysokości należy zawsze dobrze się zastanowić. Możesz zdecydować na podstawie zachowania klientów, rodzaju produktu i marży. Rabat może być niski i bardziej “na zachętę” lub bardzo wysoki, nawet do 50 %, jeśli chcesz opróżnić magazyny przed wprowadzeniem nowej kolekcji.
Bardzo motywujący dla klienta. Możesz zaoferować ten rodzaj promocji odwiedzającym Twoją witrynę jako rabat na ich pierwszy zakup. Ten typ promocji jest również bardzo często wykorzystywany jako zachęta do ponownych zakupów, ponieważ wzbudza w kliencie poczucie, że straci pieniądze, jeśli nie skorzysta z rabatu.
ℹ Przeczytaj również: AI w E‑commerce. Jak sztuczna inteligencja zmienia marketing i obsługę klienta
W świecie zakupów online jest to również wysoce motywujące narzędzie. Eliminuje jedną z największych wad zakupów przez internet, czyli koszty wysyłki. Zaoferuj darmową dostawę przynajmniej dla konkretnej minimalnej wydanej kwoty lub dla wybranych kategorii produktów.
Jeśli chcesz pozbyć się produktu, który masz w magazynie od dłuższego czasu, możesz go rozdać. Być może z okazji sezonowego wydarzenia, takiego jak Walentynki. Najlepiej byłoby, gdyby klient mógł otrzymać prezent tylko przy zamówieniu dodatkowych produktów. Prezent może wtedy figurować, jako pozycja w koszyku z ceną wynoszącą 0 zł po wprowadzeniu specjalnego kodu w zamówieniu.
Istnieje wiele sposobów pracy z rabatami i to od Ciebie zależy, jak je wykorzystasz. Przyjrzyjmy się najczęstszym promocjom stosowanym w e‑mail marketingu.
Ten rodzaj rabatu pomaga rozszerzyć bazę kontaktów i zmienić zwykłego odwiedzającego witrynę w klienta. To proste. W aplikacji Ecomail utwórz wyskakujący formularz (pop‑up) ze zniżką na pierwszy zakup, a także automatyzację wysyłającą wiadomość e‑mail z kodem rabatowym. Po wypełnieniu adresu e‑mail kod rabatowy będzie automatycznie wysyłany do klienta.
Wyślij swoim nowym klientom e‑mail z podziękowaniem, a może nawet kodem rabatowym na następny zakup. Upewnij się, że rabat zostanie wysłany w odpowiednim czasie. Wszystko to można łatwo i w sposób zautomatyzowany skonfigurować w Ecomail.
Jeśli klient porzucił koszyk, warto przypomnieć mu o niedokończonym zamówieniu za pośrednictwem wiadomości e‑mail. Oprócz pozostawionych w koszyku produktów, wspomnij w e‑mailu o argumentach sprzedażowych lub ewentualnie zaoferuj inne produkty, które mogą zainteresować klienta. Jeśli pierwsze przypomnienie nie zadziała, spróbuj skontaktować się z nim ponownie, oferując zniżkę lub bezpłatną wysyłkę. Oczywiście możesz zaoferować zniżkę już nawet w pierwszym e‑mailu z sekwencji lub ograniczyć się tylko do jednej wiadomości.
Klienci uwielbiają czuć się wyjątkowi. Wykorzystaj więc specjalne okazje, takie jak święta, urodziny czy inne rocznice. W przypadku tych wydarzeń skonfiguruj wiadomość e‑mail z kuponem rabatowym, który zostanie wysłany automatycznie. Zaskoczysz swojego klienta i jednocześnie zmotywujesz go do zakupu. Pamiętaj, aby wiadomość e‑mail była jak najbardziej spersonalizowana i osobista.
ℹ Przeczytaj również: [Nowość] Automatyzacje w nowej odsłonie
Wydarzenia sezonowe są również idealnymi okazjami do oferowania zniżek. Boże Narodzenie, noworoczne wyprzedaże czy słynny już Black Friday to zdecydowanie jedne z najważniejszych. Spróbuj jednak zastanowić się, który dzień jest ważny dla Twojej grupy docelowej i dodaj do tradycyjnych wydarzeń rabatowych kilka unikalnych promocji, których inne e‑sklepy nie oferują. Przykładowo dla sklepu sprzedającego produkty ekologiczne może to być Dzień Ziemi.
Możesz także wykorzystać kupony lub kody rabatowe jako nagrodę dla lojalnych klientów lub klientów VIP. Zaoferuj im poczucie ekskluzywności i wyślij zniżkę, która będzie tylko dla nich. Możesz sprawić im przyjemność i jednocześnie zachęcić do podzielenia się tą miłą niespodzianką ze znajomymi, a Ty zyskasz więcej klientów.
Wykorzystuj kupony rabatowe z ograniczonym czasem ważności, np. do końca tygodnia lub na 24 godziny, aby klienci wiedzieli, że muszą działać szybko i nie zapomnieć o zniżce.
Staraj się nie przesadzać z częstotliwością ofert rabatowych, aby klienci nie przyzwyczaili się do nich i nie stracili zainteresowania lub nie czekali z zakupem, aż rabat ponownie wyląduje w ich e‑mailu.
W przypadku każdej promocji specjalnej spróbuj określić cel lub powód, dla którego robisz promocję, co realistycznie ma ci przynieść i jakie są twoje oczekiwania.
Bacznie obserwuj analitykę,korzystania z kodów rabatowych, aby sprawdzić, czy nie przynoszą one tylko "łowców zniżek", którzy nie wracają i nie opłaca się w nich inwestować.
Testuj różne rodzaje ofert rabatowych. To jedyny sposób, aby dowiedzieć się, które z nich naprawdę opłacają się w Twoim przypadku.
Unikalne kody pomagają śledzić cały proces zakupowy i skuteczność każdej kampanii. Twoja wyobraźnia nie ma granic. Jeśli przychodzi ci do głowy jakieś inne zastosowanie kodów rabatowych, śmiało, chętnie pomożemy!
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!