słowniczek e‑mail
marketingowych terminów

Co to jest GEO

Powrót do słowniczka

Generative Engine Optimization (GEO) to rozwijająca się strategia w marketingu cyfrowym, która koncentruje się na optymalizacji treści, aby były łatwo rozpoznawalne i skutecznie wykorzystywane przez generatywne modele sztucznej inteligencji i zaawansowane wyszukiwarki. W przeciwieństwie do tradycyjnego SEO, którego głównym celem jest poprawa organicznych rankingów wyszukiwania witryny w Google lub Bing, GEO koncentruje się na tym, jak sztuczna inteligencja, taka jak ChatGPT, Perplexity, Gemini i Google AI Overviews, prezentuje i wykorzystuje treści do generowania odpowiedzi dla użytkowników.

Głównym celem GEO jest zapewnienie, że informacje związane z marką, produktem lub usługą są dokładnie interpretowane i prawidłowo dystrybuowane w odpowiedziach generowanych przez sztuczną inteligencję. Oznacza to, że treści powinny być nie tylko wysokiej jakości, istotne i dokładne, ale także skonstruowane w taki sposób, aby sztuczna inteligencja mogła skutecznie włączyć je do swoich wyników. Zwiększa to prawdopodobieństwo pojawienia się marki w automatycznie generowanych odpowiedziach, które obecnie zastępują tradycyjne listy wyników wyszukiwania.