Czerwiec ‑ Mailingowe Podsumowanie Miesiąca

Justyna Szymańska

27 czerwca 2025

Udostępnij

Czas czytania 7 minut

Czerwiec oznacza początek lata. Zaczynają się upały, kończy się szkoła i zmienia nastrój oraz oczekiwania konsumentów. Dla wielu branż czerwiec to początek tak zwanego “sezonu ogórkowego”, czyli okresu letniego przestoju w którym nic się nie dzieje. Chociaż w branży e‑commerce odnotowujemy w tym okresie znaczący spadek aktywności konsumentów, to nie oznacza, że w świecie e‑mail marketingu nic się nie dzieje.

W tym artykule omówimy, jak skutecznie zaplanować strategię e‑mail marketingową na czerwiec, by zwiększyć zaangażowanie i konwersje.

Przykład wiadomości e-mail

1. Zakończenie roku szkolnego

W roku 2025 koniec roku szkolnego przypadał na 27 czerwca. Jest to ciekawy moment na stworzenie kampanii z pomysłem na prezent dla nauczyciela, w podziękowaniu za jego ciężką pracę przez cały rok, lub na prezent dla ucznia z okazji ukończenia kolejnej klasy. Zarówno w polsce, jak i na świecie, popularność zdobywają oferty specjalne “za dobre świadectwo”, które są realizowane w najróżniejszych sklepach (z zabawkami, elektroniką, w księgarniach) oraz restauracjach, kawiarniach i parkach rozrywki. Jeśli planujesz tego typu promocję dla swoich klientów, newsletter może okazać się idealnym kanałem do zakomunikowania jej. 

Cel kampanii na zakończenie roku szkolnego: wzrost sprzedaży prezentów, produktów edukacyjnych i personalizowanych, propagacja usług.

Przykładowe motywy:

  • „Podziękuj nauczycielowi prezentem od serca”

  • „Upominki na zakończenie roku szkolnego – last minute”

  • „Zasłużona nagroda za świadectwo – rabat dla młodych”

Jeden z naszych klientów ‑ marka odzieżowa ‑ wykorzystał koniec roku szkolnego do wprowadzenia dużych zniżek na asortyment dziecięcy. Już w temacie wiadomości wykorzystane zostało słowo kluczowe “wakacje” i wspomniany został wysoki rabat. Następnie w wiadomości znalazł się custom gif przedstawiający zmieniające się modele ubrań i link do sklepu odzieżowego. Ta kampania wykazała wskaźnik otwarć w wysokości 14,25 %, a wskaźnik kliknięć wyniósł niecałe 3 %.

Przykład czerwcowego maila

2. Dzień Ojca

Dzień Ojca w Polsce przypada na 23 czerwca. Badania wykazują, że chociaż święto nie cieszy się tak dużą popularnością, jak dzień Matki, to i tak niektóre branże mogą odczuć wzrost sprzedaży. Z tej okazji warto rozważyć dwa rodzaje kampanii, pierwszy to klasyczna kampania sprzedażowa zawierająca propozycje prezentów dla rodzica, a druga to kampania bardziej wizerunkowa, zawierająca np. Poradnik prezentowy, pomysły na spędzanie wolnego czasu z tatą itd. Dzień Ojca to idealna okazja do budowania kampanii opartych na sentymencie i wdzięczności, w których możesz pokazać prawdziwe historie, relacje i wspólne pasje.

Strategia mailingowa:

  • Personalizowane przewodniki prezentowe.

  • Przypomnienia o zbliżającym się święcie z odpowiednim wyprzedzeniem.

  • Segmentacja komunikatów: dla dzieci, partnerów, rodzin.

Przykładowe motywy:

  • „Tata zasługuje na wszystko, co najlepsze – wybierz idealny prezent”

  • „10 pomysłów na prezent, który naprawdę go ucieszy”

  • „Złóż zamówienie do 20.06, by dotarło na czas!”

Jeden z naszych klientów, sprzedający artykuły hobbystyczne wykorzystał Dzień Ojca w kampanii oferując z tej okazji 10 % rabatu swoim odbiorcom. Wskaźnik otwarć w tej kampanii wyniósł niecałe 14 %. Z kolei wskaźnik kliknięć wyniósł niecałe 4 % a wskaźnik konwersji (liczony na podstawie kliknięć) niecałe 25 %. Na tym przykładzie widać, że nawet pomimo mniejszej popularności, niż Dzień Matki, Dzień Ojca również jest warty uwzględnienia w strategii mailingowej i może generować obiecujące zyski.

Przykład czerwcowego maila

3. Ekologia i zrównoważony rozwój – Światowy Dzień Środowiska

W czerwcu notujemy wzrost zainteresowania tematami ekologicznymi nie tylko dlatego, że ludzie statystycznie więcej czasu spędzają na świeżym powietrzu. Piątego czerwca przypada Światowy Dzień Środowiska i jest to kolejna okazja warta uwzględnienia w kampanii mailingowej. Warto pokazać, że marka dba o planetę i aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Strategia mailingowa:

  • Kampanie edukacyjne o ekologicznych nawykach i produktach.

  • Oferty specjalne promujące zrównoważone zakupy.

Pokazanie wysiłków firmy w zakresie recyklingu, opakowań, logistyki.

4. Letnie kampanie sezonowe

Początek lata to czas euforii i lepszych nastrojów nie tylko u dzieci. Więcej słońca, piękna pogoda, aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu tworzą tą wyjątkową letnią atmosferę. Między innymi dlatego początek lata to świetny moment na odświeżenie oferty i wprowadzenie energicznych, pogodnych kampanii.

Strategia mailingowa:

  • Kampanie typu „Welcome Summer” z energetyczną oprawą wizualną.

  • Promocje na produkty sezonowe: wakacyjne, plenerowe, lifestylowe.

  • Inspirujące treści: checklisty, przewodniki letnie, pomysły na wakacje.

Przykładowe motywy:

  • „Wakacje czas start! 🎉 Złap okazje na dobry początek”

  • „Zacznij lato z rabatem – tylko przez 48h”

  • „Lekkie ceny na lekkie dni – sprawdź nasze hity na lato”

Jeden z naszych klientów oferujący przedmioty dekoracyjne wykorzystał hasło “Lato w pełni” do propagowania swojej oferty w czerwcowym newsletterze. Wskaźnik otwarć w letniej kampanii wyniósł 14,3 % a wskaźnik kliknięć prawie 5 %! Dodatkowo kampania wygenerowała konwersję, a wskaźnik SPAMu wynosił 0 %. To wszystko świadczy nie tylko ciekawej ofercie sklepu, ale również o dobrze skonstruowanej wiadomości.

Przykład czerwcowego maila

5. Czerwiec – miesiąc dumy

Czerwiec jest na całym świecie określany jako “Pride Month” czyli Miesiąc Dumy. Włączenie Pride Month do kampanii e‑mail marketingowej w czerwcu może skutecznie wzmocnić wizerunek marki jako otwartej i wspierającej różnorodność, ale tylko pod warunkiem, że komunikacja jest autentyczna i spójna z wartościami firmy. Kluczem do sukcesu jest unikanie powierzchownych gestów (tzw. „rainbow washingu”), pokazanie realnych działań lub wsparcia (np. współpraca z organizacjami LGBTQ+), oraz angażowanie społeczności w sposób przemyślany i z szacunkiem.

6. Techniczne wskazówki na czerwiec

  • A/B testing: Testuj nazwy nadawcy, tematy wiadomości i przyciski CTA, aby jeszcze lepiej poznać swoich odbiorców i dowiedzieć się co najlepiej na nich działa.

  • GIF‑y w e‑mailach: Ruchome obrazy przyciągają uwagę i zwiększają CTR. W dodatku mogą wizualnie dodać wiadomościom efektu lekkości i mniej formalnej atmosfery, co wyjątkowo pasuje do okresu wakacyjnego.

  • Responsywność: Optymalizacja pod urządzenia mobilne to konieczność. Zadbaj o to, jak Twoje wiadomości wyświetlają się na telefonach, ponieważ zwłaszcza w okresie wakacyjnym jeszcze więcej odbiorców będzie wykorzystywać je do sprawdzania swoich skrzynek pocztowych, odpoczywając na ogrodzie lub nad wodą.

Podsumowanie

Czerwiec to dla wielu firm początek okresu letniego przestoju. Jeśli dobrze wykorzystasz sezonowe wydarzenia i wpiszesz je w swoją strategię, możesz odkryć marketingowy potencjał tego miesiąca, nawet jeśli nie sprzedajesz typowo “wakacyjnych” artykułów. 

Pamiętaj jednak nie tylko o sezonowości w ramach konkretnych wydarzeń, ale również o trendach panujących w tym okresie, oraz o tym jak cieplejsze dni wpływają na psychikę odbiorców.

Dobrze zaplanowane kampanie w czerwcu nie tylko pomogą Ci zwiększyć sprzedaż, ale pomogą też w budowaniu długofalowej lojalności i zaufania wobec marki.

Zapraszamy do ocenienia artykułu.

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!

Więcej artykułów
blogu Ecomail

Wszystkie artykuły