Formularze zapisu możesz wstawić na stronę, by uzyskać dane kontaktowe odwiedzających. W większości taki formularz jest sposobem na zebranie adresu e‑mail w zamian za zniżkę lub wartościową treść.
Istnieje wiele możliwośc i funkcji, które możesz ustawić w takim formularzu, więc zanurzmy się głębiej w temat
Formularz statyczny
Osadzony na stronie ‑ zwykle można go znaleźć w okolicach stopki. Najlepszy do nieinwazyjnego zapisywania się do newslettera.
Formularz wyskakujący (pop‑up)
Wyskakujące okno modalne na stronie. Najlepiej konwertujący typ formularza.
Formularz rozwijany
Rozwijany formularz na dole lub z boku strony internetowej. Najlepsza opcja pomiędzy.
Chcesz wiedzieć, jak ustawić te formularze w Ecomail? Zobacz ten poradnik.
‑ Formularz zazwyczaj składa się z nagłówka, opisu, pól do wypełnienia, przycisku i grafiki.
‑ Z jego pomocą możesz zebrać dane kontaktowe, takie jak adres e‑mail, imię i nazwisko, data urodzenia, telefon, a nawet preferencje dotyczące treści.
‑ Według typu formularza, osadzony jest on na stronie lub może pojawić się po ustawionym czasie, po przejściu paru stron, lub przy próbie wyjścia ze strony.
‑ Najlepiej działa, gdy zaoferujesz coś w zamian.
pop‑up na telefon powinien zajmować maksymalnie 30 % ekranu?
Dlatego też wygląd formularza może się różnić według typu urządzenia.
W naszej aplikacji przy tworzeniu takiego formularza możesz sprawdzić, jak będzie on wyglądał na jakim urządzeniu i odpowiednio go dostosować.
Średni współczynnik konwersji formularzy pop‑up wynosi tylko
Jednak najskuteczniejszych 10 % pop‑up kampanii osiągnęło średni współczynnik konwersji na poziomie 23,67 % 🤯
źródło: https://wisepops.com/blog/popup-stats
Prostota ‑ Niewiele pól do wypełnienia lub podzielony formularz na 2 kroki.
Grafika ‑ Zmień kolor wezwania do akcji, zmień obrazki.
Zabawa ‑ Dodaj koło fortuny lub dowolną gierkę.
Wyświetlenie ‑ Przetestuj, kiedy i gdzie pop‑up wyświetlać.
Nagroda ‑ Daj coś od siebie. Daj wartość w zamian!
Dobrze przygotowany formularz lub ich kombinacja pomoże przekształcić wielu odwiedzających stronę w odbiorców newslettera.
Ustaw różne typy formularzy i przetestuj różne warianty, aby stwierdzić, co działa na Twoich odbiorców najlepiej.
Nie wiesz, gdzie zacząć? Zainspiruj się lepszymi od Ciebie.
Ustaw formularze w Ecomail
__________________________________________
Jeżeli doczytałeś aż tutaj, wypróbuj Ecomail przez pierwszych 14 dni ZA DARMO 🤓
Ten artykuł nie został jeszcze oceniony. Bądź pierwszy!