Korzyści Ecomail dla sklepów e‑commerce Shoper

Marek Szwed

2 maja 2024

Czas czytania 8 minut

Integracja Shopera z Ecomail to najpotężniejsze połączenie do Shopera na rynku, jeśli o e‑mail marketing chodzi.

Automatycznie synchronizuje ona prawie wszystkie dane behawioralne Twoich klientów bezpośrednio z Ecomail. Możesz w ten sposób jeszcze dokładniej personalizować swoją komunikację i segmentować odbiorców.

Jakie są konkretne korzyści? Czytaj dalej.

Korzyści Ecomail dla e-commerce na Shoperze

Dlaczego warto połączyć Shopera z Ecomail?


Wszystkie ważne dane klientów będą synchronizowane automatycznie i w czasie rzeczywistym. Nie musisz importować ich ręcznie, kontrolować ich stan, ani spędzać całych godzin na konfigurowaniu połączeń.

Potrzebne dane będą w jednym miejscu, co pozwoli Ci personalizować swój mailing czy segmentować bazę nawet na podstawie zachowania użytkowników.

Otrzymasz niezawodne narzędzie do mailingu po polsku i z polskim wsparciem, na którym możesz zawsze polegać. Co więcej, funkcje Ecomaila dostosowane są do potrzeb polskich sklepów internetowych oraz ich klientów.

Konkretne korzyści i funkcje integracji


1. Zawsze aktualna lista kontaktów

Kluczową funkcją wtyczki jest automatyczna synchronizacja wszystkich kontaktów. W ten sposób nie musisz spędzać czasu na ręcznym importowaniu adresów i innych informacji o klientach. Kontakty z zamówień, rejestracji lub formularzy masz dostępne w czasie rzeczywistym w Ecomail.


2. Łatwe pozyskiwanie kontaktów

W Ecomailu w prosty sposób możesz utworzyć formularze zapisu - statyczne, pop-upy czy rozwijane - i wstawić je na swój sklep. Wypróbuj nasz edytor, w którym możesz z łatwością tworzyć swoje własne formularze rejestracyjne i dodać je do swej witryny. To pomoże Ci z łatwością pozyskiwać kontakt do odwiedzających Twoją stronę i zwiększać swą bazę danych.

Średni współczynnik konwersji formularza zapisu wynosi ok. 4%, co stanowi wysoką liczbę nowych leadów przy niewielkim wysiłku. Odbiorców możesz pozyskać jeszcze więcej, jeśli zaoferujesz odpowiednią motywację czy coś w zamian - np. darmowego e-booka czy zniżkę na pierwszy zakup.

https://a.storyblok.com/f/160837/977x664/2dea9bb728/picture-1.png


Chciałbyś pójść o krok dalej? Ustaw automatyzację powitalną, by przywitać się z nowo zapisanymi odbiorcami. Za pomocą serii wiadomości możesz się przedstawić, dać wartość nowo zapisanemu, budować relację i zaufanie.

Maile powitalne dają niesamowite rezultaty i stanowią pierwszy krok w budowaniu relacji. Klient Ecomail, Grizly, osiąga współczynnik konwersji 20% ze swojej serii e-maili powitalnych dzięki automatyzacji e-maili. Zainspiruj się tutaj.

https://a.storyblok.com/f/160837/1076x1438/9bf1caa209/kampania_powitalna_rabat_modkat.png

Przykładowa kampania powitalna z rabatem 10%.


3. Szczegóły o zamówieniach

Oprócz e-maili i danych osobowych klientów, zobaczysz w Ecomailu również wszystkie zamówienia z e-sklepu. Znajdziesz tutaj takie informacje, jak konkretne towary, ich kategorie, wartość zamówień czy ich statusy.

https://a.storyblok.com/f/160837/977x585/2fa67ef404/picture-3.png


Dzięki tym danym możesz jeszcze lepiej segmentować swoją bazę danych i wysyłać newslettery rekomendujące konkretne produkty, tworzyć inteligentne automatyzacje w oparciu o poprzednie zakupy, a tym samym jeszcze bardziej zachęcić klientów do ponownych zakupów.

Rezultaty klienta SHEAN pokazują, że poprawna segmentacja bazy danych może przynieść nawet o 45% więcej otwarć i o 11% więcej kliknięć.

💡 WSKAZÓWKA 💡
Utwórz segment swoich klientów VIP na podstawie ilości lub wartości zamówienia i wysyłaj do nich oferty specjalne oraz utwórz segment klientów, którzy kupują produkt X i zaoferuj im przydatne produkty w ramach cross-sellingu lub up-sellingu.


https://a.storyblok.com/f/160837/1170x1250/d6ea89b033/silver_gold_vip.png

Przykładowe korzyści dla klientów VIP.


4. Zachowanie użytkowników

Integracja Ecomail - Shoper umożliwia dodanie do swego sklepu internetowego kod śledzenia, który ma na celu monitorowanie ruchu i zachowania użytkowników w witrynie. W Ecomail widać, które strony i produkty użytkownicy odwiedzili w Twoim e-sklepie czy co dodali do koszyka.

Informacje te można wykorzystać w mailingu na wiele sposobów a zależy to głównie od Twojej strategii. Możesz na przykład w prosty sposób przypomnieć odbiorcom o produktach, które przeglądali i zwiększyć w ten sposób szanse na zakup, zwłaszcza w ramach kampanii remarketingowych.

https://a.storyblok.com/f/160837/516x291/edff37f999/picture-5.png

Przykład personalizacji na podstawie przeglądanego towaru.


5. Porzucony koszyk

Przeciętnie ponad 68% użytkowników nie sfinalizuje zamówienia. Ustaw kampanie remarketingową, która wyśle do niezdecydowanych klientów wiadomość o zostawionych towarach w koszyku.

Automatyzacja porzucony koszyk pozwala średnio uratować ponad 11% niedokończonych zakupów i tym samym automatycznie zwiększyć swój dochód, który by przepadł raz na zawsze.

Dzięki integracji Shoper - Ecomail będziesz w parę minut widział, że odwiedzający Twój e-sklep nie dokończył zamówienia. Na szczęście system jest w stanie natychmiast na to reagować. Przykładowo, po 2 godzinach użytkownik może otrzymać maila przypominającego mu o towarach pozostawionych w koszyku. Jeśli chcesz, odbiorca zobaczy również w e-mailu konkretne niezakupione produkty, inne z danej kategorii lub jeszcze inne w ramach cross-sellingu czy up-sellingu.

https://a.storyblok.com/f/160837/826x1266/7637a3e4ed/porzucony-koszyk.png

Przykład wiadomości o porzuconym koszyku.


6. Grupy klientów i etykiety

Wszystkie kontakty przeniesione z Shopera do Ecomail automatycznie otrzymują etykietę. Jeśli kontakt złoży zamówienie, otrzyma on etykietę shoper. Jeśli zapisz się do newslettera, otrzyma etykietę shoper_newsletter.

Dzięki tym etykietom możesz systematycznie zarządzać swoimi kontaktami. Z łatwością je posegmentujesz i ustawisz kampanie automatyczne. Możesz też do pewnych grup odbiorców wysyłać maile częściej w zależności od ich aktywności, zachowania czy zakupów.

Pamiętaj, że zgodnie z RODO możesz kontaktować się z osobami, które:
- dokonały zakupu w Twoim sklepie
- zapisały się do Twego newslettera


Więcej na temat RODO w mailingu dowiesz się tutaj.

7. SMS-y i inne platformy

Oprócz regularnej czy zautomatyzowanej wysyłki możesz również wysyłać w Ecomailu SMS-y czy połączyć go z innymi platformami za pomocą innych narzędzi lub po API.

Możesz też wysyłać SMS-y w Polsce w cenie 0,1 zł za 1 SMS lub zbierać leady za pomocą Facebooka (dzięki Lead Ads).

Jak połączyć Shopera z Ecomailem?

Instrukcje znajdziesz w tym artykule lub w filmiku poniżej.
Wtyczka jest całkowicie darmowa a połączenie zajmie Ci 4 minuty.


Po połączeniu wszelkie kontakty i zamówienia zostaną wysłane do Twego konta w Ecomail i od tego momentu rozpocznie się synchronizacja w czasie rzeczywistym.

Po aktywacji wtyczki możesz zacząć korzystać z Ecomail. Klientom Shopera oferujemy również wydłużony okres próbny, abyś mógł porządnie przetestować aplikację i sprawdzić, czy jest dla Ciebie odpowiednia. Napisz na pomoc@ecomail.pl, podaj kod SHOPER30 i nazwę konta.

I pamiętaj, nie jesteś sam!

Jeśli chcesz, umów się na darmową rozmowę wstępną, na której nasz specjalista przedstawi Ci aplikację, pomoże z wdrożeniem i odpowie na wszelkie Twoje pytania.

W dni robocze również chętnie pomożemy Ci na czacie online w aplikacji Ecomail lub pod adresem pomoc@ecomail.pl.

Więcej artykułów z blogu Ecomail

Wszystkie artykuły