Marek Szwed
2 maja 2024
Czas czytania 8 minut
Integracja Shopera z Ecomail to najpotężniejsze połączenie do Shopera na rynku, jeśli o e‑mail marketing chodzi.
Automatycznie synchronizuje ona prawie wszystkie dane behawioralne Twoich klientów bezpośrednio z Ecomail. Możesz w ten sposób jeszcze dokładniej personalizować swoją komunikację i segmentować odbiorców.
Jakie są konkretne korzyści? Czytaj dalej.
Wszystkie ważne dane klientów będą synchronizowane automatycznie i w czasie rzeczywistym. Nie musisz importować ich ręcznie, kontrolować ich stan, ani spędzać całych godzin na konfigurowaniu połączeń.
Potrzebne dane będą w jednym miejscu, co pozwoli Ci personalizować swój mailing czy segmentować bazę nawet na podstawie zachowania użytkowników.
Otrzymasz niezawodne narzędzie do mailingu po polsku i z polskim wsparciem, na którym możesz zawsze polegać. Co więcej, funkcje Ecomaila dostosowane są do potrzeb polskich sklepów internetowych oraz ich klientów.
1. Zawsze aktualna lista kontaktów
Kluczową funkcją wtyczki jest automatyczna synchronizacja wszystkich kontaktów. W ten sposób nie musisz spędzać czasu na ręcznym importowaniu adresów i innych informacji o klientach. Kontakty z zamówień, rejestracji lub formularzy masz dostępne w czasie rzeczywistym w Ecomail.
2. Łatwe pozyskiwanie kontaktów
W Ecomailu w prosty sposób możesz utworzyć formularze zapisu - statyczne, pop-upy czy rozwijane - i wstawić je na swój sklep. Wypróbuj nasz edytor, w którym możesz z łatwością tworzyć swoje własne formularze rejestracyjne i dodać je do swej witryny. To pomoże Ci z łatwością pozyskiwać kontakt do odwiedzających Twoją stronę i zwiększać swą bazę danych.
Średni współczynnik konwersji formularza zapisu wynosi ok. 4%, co stanowi wysoką liczbę nowych leadów przy niewielkim wysiłku. Odbiorców możesz pozyskać jeszcze więcej, jeśli zaoferujesz odpowiednią motywację czy coś w zamian - np. darmowego e-booka czy zniżkę na pierwszy zakup.
Chciałbyś pójść o krok dalej? Ustaw automatyzację powitalną, by przywitać się z nowo zapisanymi odbiorcami. Za pomocą serii wiadomości możesz się przedstawić, dać wartość nowo zapisanemu, budować relację i zaufanie.
Maile powitalne dają niesamowite rezultaty i stanowią pierwszy krok w budowaniu relacji. Klient Ecomail, Grizly, osiąga współczynnik konwersji 20% ze swojej serii e-maili powitalnych dzięki automatyzacji e-maili. Zainspiruj się tutaj.
Przykładowa kampania powitalna z rabatem 10%.
3. Szczegóły o zamówieniach
Oprócz e-maili i danych osobowych klientów, zobaczysz w Ecomailu również wszystkie zamówienia z e-sklepu. Znajdziesz tutaj takie informacje, jak konkretne towary, ich kategorie, wartość zamówień czy ich statusy.
Dzięki tym danym możesz jeszcze lepiej segmentować swoją bazę danych i wysyłać newslettery rekomendujące konkretne produkty, tworzyć inteligentne automatyzacje w oparciu o poprzednie zakupy, a tym samym jeszcze bardziej zachęcić klientów do ponownych zakupów.
Rezultaty klienta SHEAN pokazują, że poprawna segmentacja bazy danych może przynieść nawet o 45% więcej otwarć i o 11% więcej kliknięć.
💡 WSKAZÓWKA 💡
Utwórz segment swoich klientów VIP na podstawie ilości lub wartości zamówienia i wysyłaj do nich oferty specjalne oraz utwórz segment klientów, którzy kupują produkt X i zaoferuj im przydatne produkty w ramach cross-sellingu lub up-sellingu.
Przykładowe korzyści dla klientów VIP.
4. Zachowanie użytkowników
Integracja Ecomail - Shoper umożliwia dodanie do swego sklepu internetowego kod śledzenia, który ma na celu monitorowanie ruchu i zachowania użytkowników w witrynie. W Ecomail widać, które strony i produkty użytkownicy odwiedzili w Twoim e-sklepie czy co dodali do koszyka.
Informacje te można wykorzystać w mailingu na wiele sposobów a zależy to głównie od Twojej strategii. Możesz na przykład w prosty sposób przypomnieć odbiorcom o produktach, które przeglądali i zwiększyć w ten sposób szanse na zakup, zwłaszcza w ramach kampanii remarketingowych.
Przykład personalizacji na podstawie przeglądanego towaru.
5. Porzucony koszyk
Przeciętnie ponad 68% użytkowników nie sfinalizuje zamówienia. Ustaw kampanie remarketingową, która wyśle do niezdecydowanych klientów wiadomość o zostawionych towarach w koszyku.
Automatyzacja porzucony koszyk pozwala średnio uratować ponad 11% niedokończonych zakupów i tym samym automatycznie zwiększyć swój dochód, który by przepadł raz na zawsze.
Dzięki integracji Shoper - Ecomail będziesz w parę minut widział, że odwiedzający Twój e-sklep nie dokończył zamówienia. Na szczęście system jest w stanie natychmiast na to reagować. Przykładowo, po 2 godzinach użytkownik może otrzymać maila przypominającego mu o towarach pozostawionych w koszyku. Jeśli chcesz, odbiorca zobaczy również w e-mailu konkretne niezakupione produkty, inne z danej kategorii lub jeszcze inne w ramach cross-sellingu czy up-sellingu.
Przykład wiadomości o porzuconym koszyku.
6. Grupy klientów i etykiety
Wszystkie kontakty przeniesione z Shopera do Ecomail automatycznie otrzymują etykietę. Jeśli kontakt złoży zamówienie, otrzyma on etykietę shoper. Jeśli zapisz się do newslettera, otrzyma etykietę shoper_newsletter.
Dzięki tym etykietom możesz systematycznie zarządzać swoimi kontaktami. Z łatwością je posegmentujesz i ustawisz kampanie automatyczne. Możesz też do pewnych grup odbiorców wysyłać maile częściej w zależności od ich aktywności, zachowania czy zakupów.
Pamiętaj, że zgodnie z RODO możesz kontaktować się z osobami, które:
- dokonały zakupu w Twoim sklepie
- zapisały się do Twego newslettera
Więcej na temat RODO w mailingu dowiesz się tutaj.
7. SMS-y i inne platformy
Oprócz regularnej czy zautomatyzowanej wysyłki możesz również wysyłać w Ecomailu SMS-y czy połączyć go z innymi platformami za pomocą innych narzędzi lub po API.
Możesz też wysyłać SMS-y w Polsce w cenie 0,1 zł za 1 SMS lub zbierać leady za pomocą Facebooka (dzięki Lead Ads).
Instrukcje znajdziesz w tym artykule lub w filmiku poniżej.
Wtyczka jest całkowicie darmowa a połączenie zajmie Ci 4 minuty.
Po połączeniu wszelkie kontakty i zamówienia zostaną wysłane do Twego konta w Ecomail i od tego momentu rozpocznie się synchronizacja w czasie rzeczywistym.
Po aktywacji wtyczki możesz zacząć korzystać z Ecomail. Klientom Shopera oferujemy również wydłużony okres próbny, abyś mógł porządnie przetestować aplikację i sprawdzić, czy jest dla Ciebie odpowiednia. Napisz na pomoc@ecomail.pl, podaj kod SHOPER30 i nazwę konta.
I pamiętaj, nie jesteś sam!
Jeśli chcesz, umów się na darmową rozmowę wstępną, na której nasz specjalista przedstawi Ci aplikację, pomoże z wdrożeniem i odpowie na wszelkie Twoje pytania.
W dni robocze również chętnie pomożemy Ci na czacie online w aplikacji Ecomail lub pod adresem pomoc@ecomail.pl.